2837
Sök

Hjälp med inkoppling av Fjärrstyrt centrallås, Saab 9000 -96

1 585 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
Tjenare hade tänka koppla in fjärrstyrtcentrallås i min Saab 9000 2.0T -96.
Bilen har Centrallås från fabrik så ska kopplina in mig på Centrallåsmotorn.
Tänkte börja med att höra om vart sitter centrallåsmotorn på min bil? Är det i förardörren eller?
Står även på beskrivningen att jag ska koppla in mig på siren och parking lamp. Antar att det är för att den ska blinka när jag låser upp och låser bilen, samt att den ger ifrån sig ett tjut. Vart ska jag koppla in dom sladdarna? Tänkte även höra om det är nån som vet vilken av sladdarna på centrallåsmotorn som styr Lock och unlock? Tack på förhand!

1 585 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
Tackar så mycket för svaret:) Måste ja ta bort handsfacket för att komma åt kabblarna? Du vet inte vart jag ska koppla in sladdarna till parkinglamp?

1 585 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
Okey då vet jag, Ja jag antar att det är för att blinkersen ska blinka när man låser upp och låser bilen. Borde ju kopplas till varningsblinkersen tycker man men hur vet jag inte. Beskrivningen är lite komplicerad också. Ärr 6st kabblar till bara centrallås styrningen. Och 4 olika inkopplingsmetoder vilket försvårar det hela. Börjar bli lite tveksam om man verkligen ska fixa det här, men borde ju inte va några problem:P

1 585 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
Har inte hittat monteringsanvisnigarna på nätet men har försökt rita av det i paint, Hoppas du kan se vad som är vad osv. Okey Tackar så mycket då fick jag svar på det med:) Här är 2st bilder som visar lite.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40033/487805_my75on.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40033/487807_d1x6sl.jpg

1 585 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
Okey du ska ha ett stort tack för hjälpen:) Är dom för starka dom säkringarna som sitter där nu eller? Den bruna kabbeln ska jag bara låta vara eller?

1 585 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
Nu förstog jag va du menade med att jag skulle ha säkring du menade att jag skulle ha det på Öppna och Stäng sladdarna. Har rivit ner lite i bilen nu och tror jag hittat kablaget. Men där finns 3st gula sladdar i det, en kabel är ioförsig vit/Gul och dom andra två vad jag kan se är helt Gula. Ska jag testa mig fram eller? Annars kan man alltid ta en multimeter och se vilken som ger utslag vid Låsning.

1 585 Inlägg
23 oktober 2008
Trådstartare
Om man skulle vilja kopla till så att det tjuter när man öppnar och stänger, Vilken av dom är det jag ska koppla in mig på då? Står att jag ska koppla till Siren, Antar att det är tutan då alltså. Har fått rätt på allt annat:) Fungerar utmärkt,
Tänkte även höra om sladden som ska gå till Fönsterhissarna, Är väll till för att rutorna ska åka upp när man låser bilen. Vilken är det vet du det?
Senast redigerat av Jolle87 (23 oktober 2008)

1 585 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
Okey det är nog lite överkurs så jag skippar det:) Men tack så mycket för hälpen, Har bara 1 fråga till. När jag öpnnar bilen blinkar lamprona 3 gånger och när jag låser bilen blinker dom 1 gång tycker det borde va tvärt om eller? Testade att att byta plats på blinkersladdarna men samma resultat.

1 585 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
Okey, jo jag har dedikerade knappar för lås och lås upp:P Blir det tvärt om på knapparna då eller? Såg nu att det står i manuallen att det ska blinka 3ggr när man öppnar och 1 gång när man låser så det är tyligen rätt då. Men konstigt man gjort det så. Brukar oftast va tvärt om på de flesta bilarna.
Senast redigerat av Jolle87 (24 oktober 2008)

2 Inlägg
6 januari 2013
hej jag vill ha hjälp att koppla in fjärrstyrtcentrallås i min Saab 9000

Sök