3432
Sök

Tillverkning av centrumkåpa, hjälp!

Jaha, vad kostar det den här gången?
64 Inlägg
23 mars 2007
Trådstartare
Hejsan.
Har tappat en av mina centrumkåpors dekal. En rund plastdekal (typ motorhuvsemblem) som är 79mm diameter.
Då tillverkaren tar £38,45 PER kåpa, och inte säljer emblemen lösa, så vänder jag mig hit. Finns det någon som kan tipsa om vart man kan köpa såhär stora dekaler, eller nån som gör custom?
Eller om någon vänlig själ kan tillverka emblem åt mig på beställning?

Mvh
Desperado.

64 Inlägg
25 mars 2007
Trådstartare
Bumpar lite.

2 911 Inlägg
25 mars 2007
De flesta gummiverkstäder/däckbytare har sådana kåpor, har sett det här i Sundsvall iaf, till de flesta bilmärken.

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
25 mars 2007
Eller kollar du om Saab original passar och köper 4 st kostar 100 kr/st.

draminbil.nu
1 382 Inlägg
25 mars 2007
Är det en dekal eller är den "djup" som en bricka?
Är det en dekal borde "din lokala reklam kille" kunna fixa det..
Är den "djup" kanske det blir lite knivigare med den lösningen..

64 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
Har försökt hos alla däckhandalare i stan, dessutom köpt största emblemet saab har. Dock är det största 62(kan va 67) mm och hålet i mina kåpor är 79mm så det ramlade rakt genom tyvärr, annars hade det varit en bra idé.
Höra hos nån marknadsföringskille hade ju inte varit fel..

Vad tror ni om cnc-fräsa 4 brickor? Typ durkplåt 1mm tjock och sedan be dem fräsa in nåra små linjer..?

Alla ideér är välkomna!

Mvh
Senast redigerat av charlz (26 mars 2007)

64 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
ludde__mannen skrev:

Inte säker på att ja hänger med på vad du menar.. Ett motorhuvsemblem typ, aningen välvda. Konvex heter det väl med finare ord?
Hursomhelst, de som sitter på ska likna kolfiber, med nitar runt om o en logo i mitten. Men de går inte få tag i längre, så det måste inte alls likna de jag har nu.

Som jag skrev i inlägget ovan, CNC-fräsa en 1mm tunn plåt/alubricka med nåra spår så det bildar SAAB-logon, kan det vara en ide?

mvh

edit
Markus_C emblemen kostar förresten 204kr st smile Märkesverkstäder och prissättning... usch.
Senast redigerat av charlz (26 mars 2007)

64 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
Bumpar igen. Lessen för detta, men vet att någon sitter inne med svaret jag så gärna vill ha!

Cnc-fräsa ut emblem, som jag skrev i de två sista inläggen, kan det vara nåt att satsa på?

Mvh

Reparatör
630 Inlägg
27 mars 2007
charlz skrev:
Bumpar igen. Lessen för detta, men vet att någon sitter inne med svaret jag så gärna vill ha!

Cnc-fräsa ut emblem, som jag skrev i de två sista inläggen, kan det vara nåt att satsa på?

Mvh

lägg ut en bild på någon av dom andra emblemen som finns kvar så kanske någon har ett eller felr liggande ...

draminbil.nu
1 382 Inlägg
27 mars 2007
hmm Det var välvda jag menade med "djup" kom inte på något bra ord men där har du det wink

charlz skrev:
ludde__mannen skrev:

Inte säker på att ja hänger med på vad du menar.. Ett motorhuvsemblem typ, aningen välvda. Konvex heter det väl med finare ord?
Hursomhelst, de som sitter på ska likna kolfiber, med nitar runt om o en logo i mitten. Men de går inte få tag i längre, så det måste inte alls likna de jag har nu.

Som jag skrev i inlägget ovan, CNC-fräsa en 1mm tunn plåt/alubricka med nåra spår så det bildar SAAB-logon, kan det vara en ide?

mvh

edit
Markus_C emblemen kostar förresten 204kr st smile Märkesverkstäder och prissättning... usch.

64 Inlägg
28 mars 2007
Trådstartare
Då kommer bilden, det är alltså bara det svarta emblemet som behövs nytillverkas eller ersättas. (lägger inte in bild på fälgen utan detta emblem, då ser man ju inte hur det såg ut :p )

http://www.geting.se/image.php/20536-IMG_0910.JPG

obs klickbar wink
Senast redigerat av charlz (28 mars 2007)

64 Inlägg
29 mars 2007
Trådstartare
bump

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
29 mars 2007
hur kan en centrumkåpa va så dyr jag tänker mig att dom ska kosta 20kr/st wink

64 Inlägg
30 mars 2007
Trådstartare
dusty skrev:
hur kan en centrumkåpa va så dyr jag tänker mig att dom ska kosta 20kr/st wink

Jo det tyckte jag med, blir vansinnig.
Men det här med cnc-fräsa emblem?
Jag menar, på detta forum måste det ju finnas nån som iallfall har en åsikt om detta?
Många som verkar kunniga, men just nu är det alldeles för tyst. Hjälp!

Sök