3240
Sök

Volvo 940 ltt trycker massvis med olja. olja längst hela avgasystemet.

176 Inlägg
24 juni 2011
Trådstartare
tjenare, har märkt under en tid att min ltt har börja småläcka olja vid sprängkåpan, beställde ett vikingchipp förra veckan och monterade det idag, gasade självklart lite grann för att ställa in laddet. nu är hela underedet täckt med olja?? den är torr runt toppen. är det vevaxeltätningen? fattar inte hur det kan vara olja längst hela avgasystemet? bilen står nu parkerad i garaget och ska kontrolleras i veckan, tänkte bara höra om någon varit med om något liknande?

248 Inlägg
24 juni 2011
har du kollat oljereturen? tongue

176 Inlägg
24 juni 2011
Trådstartare
nää det har jag inte gjort! får gå ut å kika i eftermiddag, nån aning om varför det är längst hela avgasystemet ? tkr det käns konstigt

248 Inlägg
24 juni 2011
när o- ringen vid oljereturen på min så hade de spruta under hela underredet och längsavgasröret iaf tongue

Performance meck
342 Inlägg
24 juni 2011
börja med att kolla oljereturen den brukar läcka på gammla volvo turbos bästa är att svetsa fast skiten så det inte läcker mer lite små tråkigt om det börjar spruta olja när hela avgasröret glöder.... lycka till och glad midsommar!

Mvh

176 Inlägg
24 juni 2011
Trådstartare
aa det rök som ett soll från systemet så vågade inte ha bilen ståendes i garaget under natten.jag har nyss bytt den där gummitätningen till returen, var å kika men såg ut som att den inte lossnat. svårt att se om det var källan till att det läkte då det är olja jävlat överallt:S

176 Inlägg
30 juni 2011
Trådstartare
hade in den på volvo igår, svaret vart att det var fel packning vid oljereturen. jag köpte packningsatsen från mekonomen och tyckte det såg bra ut men det var tydligen fel, så en sats för 160 kr kostade i slutändan 1700kr...

474 Inlägg
4 november 2011
Har samma fel jag, ingen som kan fixa fram en bild på denna packning till returen sitter? är sjukt dålig på sånt och har typ 50 mil att köra hem på söndag.. Körde till örebro i förrgår och ca 4 liter olja gick åt..
Själv tänkte jag att det skulle vara packboxen till vevaxeln. // Bojjann

16 Inlägg
18 januari 2013
fick ni ordning på oljeläckaget ? har samma problem på min har bytt oljereturrör samt packningar där . ser inget att de läcker när bilen står på tomgång men när man åkt och lagt på lite laddtryck sen stannat då ser man att de droppar... drog 4 liter olja på 3 mil.....

176 Inlägg
18 januari 2013
Trådstartare
det var den lilla gummi packningen mest troligt som har lagt sig snett. ta lös den och kika så den inte korvat sig

577 Inlägg
18 januari 2013
Volvo säljer den för 53 kr orange och oringen har Fyrkantsprofil så att säga

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

16 Inlägg
18 januari 2013
ska de sitta dubbla packningar på oljereturen ? för ahn som bytte åt mig sa de smile

176 Inlägg
18 januari 2013
Trådstartare
det kan hända faktist, jag lämnade in min och dom sa att det var den packningen bara smile

16 Inlägg
18 januari 2013
okej smile är de mest troligt att de bara är oljereturen som läcker eller kan de va nå annat ochså? tongue som sakt drog 4 liter olja på 3 mil tongue

577 Inlägg
18 januari 2013
Ska bara vara 1 packning men har man inte rätt ring ska man tydligen kunna använda 2 stycken vanliga. Funktion okänd.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

Sök