nicke_b2 skrev:
ironhead skrev:
nicke_b2 skrev:
Vad e det då som framkallar dessa olyckor bland unga?? jo jag tror det e att vi retar oss på de "äldre" som kör sååå in uti sakta!! jag blir så förbannad, de har ju inte koll på sina fordon, varken på parkeringen lr i trafiken!! jag har gjort mycket i trafiken och allt vill jag påstå för att folk kör så sakta!! och kom nu inte och säg att jag ska planera min resväg så jag slipper köra fort!! för det handlar inte om det!! e det 90 så kör man 90 och inte 65!! det e ju så att man inte har lust att ligga och cruisa på en motor väg!! det finns ju faktiskt en del som vill komma fram idag!!
och angående fart! jag tror inte farten e problemet, det e okunnighet och folk tror att de e så jävla bra, men det e dem inte!! för se där på parkeringen där var det inte nån fart kan jag tänka mig!! och jag var ute för en krock härom året som framkallades av en sk gubbe i hatt!! var så förbannad så hade lust att slå te han!! han sket i väjnings plikt vid blankis och så skyllde han på mig den jäveln!! fy fan säger jag! och så e det ju alltid så, jag har ju en relativt fin bil;) så jag parkerar lågnt bort när jag handlar o så, och så jämt när man kommer ut så har en gubbe/ kärring parkerat bredvid med sin jävla moss bil och så slår de upp dörren i min!! road rage road rage!!!
mvh niclas( nä en in föring av koll av dessa gamla uvar som tog körkort för 10 år sen lr mer) skulle nog minska olyckorna drastiskt!!
låt os säga 30 år tycker jag dom som var 18 och tog körkort för tio år sen är ju 28 nu typ ju
Nä där förhandlar jag inte!!
jo typ vid 30 skulle va perfekt! och staten ska betala en kurs! och så in vart tionde år fram till 60 sen vart 5:e efter 60!!!och klarar de inte testet ska körkortet dras in!! för de e en livs fara!! så som de ordinerar medicin för sin dåliga syn och ont i knät!!
mvh niclas!
Men då får inte det körprovet vara lika noggrant som det första man gör när man tar kortet... För handen på hjärtat, hur många av er som har körkort tror att ni hade klarat en uppkörning idag, nu på direkten?
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!