3925
Sök

Köp råd Ford Probe GT 2.2 turbo

47 Inlägg
30 mars 2007
Trådstartare
Funderar att införskaffa en Probe GT Turbo och ville bara kolla vad folk har för erfarnheter gällande denna bilen?? Har provkört och dem är rätt roliga för en billig peng..  big_smile. Det är ju en Mazda motor i Ford skal, kan det vara en bra kombination?

/V
Senast redigerat av Vidde (30 mars 2007)

271 Inlägg
30 mars 2007
Finns en kille som heter Keller här på garaget, han e kung på Prober! Snacka med han!

Vad jag som bara åkt med och provkört kan säga så e den jäkligt virdstark och förhållandevis bekväm tackvare ställbara dämpare!

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
30 mars 2007
Jag är väldigt förtjust i min! Eller mina. Dock börjar det på att bli lite väl mycket bilar på gården, så det är inte säkert att de får bli kvar...

Mycket kul bil för lite pengar, bra driftsäkerhet med Mazdas delar, och ändå en äkta amerikanare! Hyffsat att försäkra också, och en mycket bra bil även i vinterväglag.

Fördel att många reservdelar finns på mekonomen också.  Keller kan och vet ALLT om dessa! smile

Det finns också en bra amerikansk sidan på nätet där man kan få veta allt och lite till om Probe: www.performanceprobe.com

Undrar du något specifikt får du gärna fråga mer! Men jag kan i alla fall rekommendera en Probe! smile

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

47 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
Tack för snabba svar! Det låter som det kan vara ett bra köp..cool

Sök