3630
Sök

BMW E46 328:a ang chip trim

2 011 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
#1
Undrar om någon har prövat T.M.Chiptuning AB?
Är ni nöjda med jobb och effekt du eller ni fått i er bil?

Eller rekomenderar ni något annat?
Vad har det kostat er?
T.M.Chiptuning AB tar 2950:- till min bil.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

"Unloaded"
1 557 Inlägg
6 juni 2010
#2
Vad säger de att du får ut i hästkrafter efter chiptrimningen? Sorry orkar inte googla =/ men står det något mer än 10-15 häst så är det helt bananaz wack.

"When innovation meets passion!"

2 011 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
#3
http://www.tmchiptuning.com/index.php/s … bilmarken/

På denna sidan ser du vad de skrivit.

Har läst tidigare att det inte är lönt och allt möjligt till sugmotorer, (Köp M3:a och allt vad det nu är). Av vissa anledningar har jag valt en mindre modell och vill få ut så mycket av det. Har monterat Forza extraktor grenrör och bara det gav betydlig skillnad. Nu funderar jag på chippning och vad det kan ge ihop med grenröret och race katten.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

2 011 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
#4
Såg det bara länkade till bilmärken. Så här står det alla fall.

Bensinmotorer 2.8L 142kW / 193HK 280Nm 1998 - 2001 R6 24V
Märken:
BMW 
Modeller:
Bensinmotorer
2.8L 142kW / 193HK 280Nm 1998 - 2001 R6 24V

  Original Ecotrim Steg 1
Effekt (kW) 142 kW +9 kW (151 kW) +11 kW (153 kW)
Effekt (HK) 193 HK +12 HK (205 HK) +15 HK (208 HK)
Vridmoment 280 Nm +23 Nm (303 Nm) +29 Nm (309 Nm)
på varv 3.500 varv 3.500 varv 3.500 varv
Pris   på begäran på begäran

Inte farten som dödar. Det är stoppen

111 Inlägg
12 april 2011
#5
tjena smile Har en 330i E46 som jag vill sätta in Steg 2 i som ger 21hk och 20-30Nm.
Undrar om det vart nåt och hur stor effekt blev det? .D

26 Inlägg
20 januari 2013
#6
Hur blev det med trimmningen gav det någon effekt..


2 011 Inlägg
25 januari 2013
Trådstartare
#7
Satte på extraktorrör och bytte till 330 insug. Blev bänkad till 230 hk.
Bytt spridare nu och det blev lite skillnad till. Ska bänka den till våren igen.
Hoppade över chippningen.
Senast redigerat av Clintan66 (25 januari 2013)

Inte farten som dödar. Det är stoppen

26 Inlägg
25 januari 2013
#8
ok fan då fick du en fin effekt ändå.. Vilka spridare tog du .. Jag har en 330 undra om jag kan ändra spridare å få lite mer effekt än det jag har idag,.


2 011 Inlägg
25 januari 2013
Trådstartare
#9
Jag har 330 ins spridare på nu. Tittat på RealOem och det är M3:ans som passar i insuget.
(E36 och de som passar där passar inte. Är c:a 6 mm för långa.).
Har tittat runt lite på Ebay också och det finns som kan ge mer, men blir en slant av det när man behöver 6 stycken.

Jag monterade bränsle trycks regulator också när jag bytte spridare och ska du byta, så får du skaffa en sådan också så du kan tvinga på mer soppa.

Sen är ju mappning optimalt för att ställa in allt. Bara plånboken som ska hinna med också wink

Har du inte gjort något annat med din bil så kommer det inte hjälpa med bara spridar byte. De till 330 klarar av att ge en del. Ska leta upp info imorgon om dem och vad de klarade av att ge, så kan du själv se.

Du kan så fall skaffa en bränsle trycks regulator och öka på ditt tryck lite grann
Senast redigerat av Clintan66 (25 januari 2013)

Inte farten som dödar. Det är stoppen

26 Inlägg
25 januari 2013
#10
Hahahhah jo det är sant plånboken ska verkligen hinna med . Men det ska inte vara några problem justnu.

vad kostade mappningen..


2 011 Inlägg
25 januari 2013
Trådstartare
#11
Vet ej 100% har själv inte gjort det ännu. Har bara ställt allt väldigt grovt med att kolla avgas röret. När jag ställde bränsletrycks regulatorn i början, så kom det soppa där bak. Gick inget bra alls. Gick skitbra upp till 200 km/h och sen blöddrade den som fan. Sänkt trycket sakta och nu kommer det litet soppa moln vid kraftigt pådrag. Bilen går hela vägen ut till 260 km/h och över varvningsskyddet löser ut. Alla mätare i botten och 6500 varv.

Mappa hade varit det bästa, men ligger väl på 4000:- och vidare uppåt beroende på var.
Senast redigerat av Clintan66 (25 januari 2013)

Inte farten som dödar. Det är stoppen

Diagnostekniker
2 757 Inlägg
26 januari 2013
#12
Tänkte ställa en liten fråga.
Hur funkar bilen med 330 insug?
Vad jag har läst så förlorar man ju mycket vrid på botten med ett 325 insug.
Hur är det med ett 330?

Mvh

Up the RA

2 011 Inlägg
26 januari 2013
Trådstartare
#13
Tycker det blev bra med skillnad. Där jag märker mest är om jag tex ligger i en uppförs backe, så kommer hon direkt och bara matar på. Tvekar liksom inte som den kunde göra med original insug.

http://forum.e46fanatics.com/showthread … hlight=328

Inte farten som dödar. Det är stoppen


Sök