2431
Sök

Vilken fälg storlek passar? Volvo 740 med S60R bromsar med Volvo R-fälg

466 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
Ja som topic säger roll

Har ett bygge som jag nu smällt på S60 r bromsar men blivit så jäkla osäker om vilken tum jag ska ha på fälgen?

Jag i min värld gissar på att 18 tum ska få gott om plats men jag har kanske fel? "8.0x18 5x108 CB67.1 ET43"

//skane

1 758 Inlägg
22 januari 2013
17" är minimum vad gäller innerdiametern, men det beror också på hur fälgarna ser ut på insidan. Finns större fälgar som ändå inte passar för att ekrarna är "fel".

124 Inlägg
23 januari 2013
ja kommer köra med 19" 9,5" ET25 med spacer fram på 3 el 4cm. bak blir det nog ingen, får bredda fram och kanske bak smile

Betygsätt gärna bilen och vad du tycker, så gör ja lika så!

466 Inlägg
26 januari 2013
Trådstartare
schnauz skrev:
17" är minimum vad gäller innerdiametern, men det beror också på hur fälgarna ser ut på insidan. Finns större fälgar som ändå inte passar för att ekrarna är "fel".

Okej, ja för väll mäta lite och se om måtten stämmer invändigt då på fälgarna smile

NeoPHreaK skrev:
ja kommer köra med 19" 9,5" ET25 med spacer fram på 3 el 4cm. bak blir det nog ingen, får bredda fram och kanske bak smile

OKej smile  Ja jag får jaga fram mer info och se hur det blir smile

526 Inlägg
26 januari 2013
17" är absolut minimum!

One Man Clan
4 287 Inlägg
26 januari 2013
17" måste du ha å ET46 ska de vara. bara volvos orginal R-fälgar + en annan modell som passar utan att de tar i bromsoket. Du måste ha typ 5-10mm spacers på vanliga fälgar för att de ska gå fritt utan att ta i bromsoket.

R-kopiorna tar även dom i bromsoken...

Likaså om du kör R-bromsarna bak på bilen...

440 Inlägg
26 januari 2013
Xuri skrev:
17" måste du ha å ET46 ska de vara. bara volvos orginal R-fälgar + en annan modell som passar utan att de tar i bromsoket. Du måste ha typ 5-10mm spacers på vanliga fälgar för att de ska gå fritt utan att ta i bromsoket.

Jag vill inflika här att jag körde R-kopiorna i 17tum på min gamla s60r. Det funkar men jävlar vad tajt det var.
Så jo, kopior kan funka.

One Man Clan
4 287 Inlägg
26 januari 2013
putte16v skrev:
Xuri skrev:

Jag vill inflika här att jag körde R-kopiorna i 17tum på min gamla s60r. Det funkar men jävlar vad tajt det var.
Så jo, kopior kan funka.

finns väl olika fabrikat där också..

jag vet ett par R-kopior som skavde av färgen på oken i alla fall.
de var dock inte på min bil å de är jag jävligt glad för big_smile

440 Inlägg
26 januari 2013
Xuri skrev:
putte16v skrev:
Xuri skrev:

Så jo, kopior kan funka.

finns väl olika fabrikat där också..

jag vet ett par R-kopior som skavde av färgen på oken i alla fall.
de var dock inte på min bil å de är jag jävligt glad för big_smile

Antagligen så är det så. Olika fabrikat eller olika ET.
Provmontera innan man kör kan vara bra i alla fall så slipper man skrapa bort färg från okena i onödan big_smile

Sök