Ingou-a skrev:
Jag skulle välja 355:an eftersom det är den bilen som är mest sportbil för pengarna. Det är en ganska stor kvalitetsskillnad mellan 348 och 355. 348:an är även något dyrare att serva. Det är en helt fantastik känsla att ratta en Ferrari som är svår att beskriva i ord. Det känns verkligen som man är "ett" med bilen och att det är motorn som Ferrari utgår ifrån ner de bygger bilen.
Porsche gör bra bilar men känns mer som en standarbil som de har trimmat. Bilarna är varandras motpoler, det är svårt att förklara, man måste helt enkelt testa för att förstå.
550 är för mycket GT och 328 lite för gammal design för min smak. 355:an där imot är nog den roligaste bil jag haft. Det är en snabb bil som ligger som ett strykjärn på vägen, en go-cart helt enkelt. Det som höjer körupplevelsen till skyarna är ljudet! Kanske det bästa ljudet i bilvärlden.
Nu var det ett tag sedan jag ägde 355:an men då kostade servicen:
Årlig service 6 895:-
10 000 km Service 13 902:-
30 000 km Service 15 190:-
50 000 km Service. Rek kamremsbyte tillkommer 18 830:-
70 000 km Service 15 190:-
90 000 km Service 13 902:-
110 000 km Service. Rek kamremsbyte tillkommer 18 830:-
Kamremsbyte skall utföras var 3:e år eller var 50 000:e kilometer. Inkluderar ur- och inmontering av motor, kamrem samt även AC-, generator- och vattenpumpsrem. Spännrullar och oljebyte motor tillkommer. 22 420:-
Sportkatalysatorer Två sportkatalysatorer. Montering tillkommer (2718 kr ink moms). 12 375:-