3437
Sök

Minimera Vindbrus vid filmning

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
Hej, har köpt en mic till min gopro kamera och det blev en nästan helt obeskrivlig skillnad i ljud. Men nu undrar jag var placerar jag bäst mikrofonen på bilen för att minimera vindbrus? Och finns det något tips på något enkelt man kan bygga som minimerar vindbrus? Mikrofonen kom med en sån här sak man sätter över mikrofonen för att minksa vindbrus men den räcker inte till.

Funderar även på hur man ska fästa mikrofonen på ett bra sätt på bilen utan att skada lacken osv. Silvertejp är det bra för lacken? Lämnar det limrester osv?

276 Inlägg
3 februari 2013
placeringen vet jag inget om vet inte riktigt vad u ska fånga för ljud? Men silvertejp kan lämna limrester relativt enkelt. Eltejp är bättre och lämnar inga rester så länge det inte får steka under solen ett par dagar men även då så är det lätt att få bort med bara lite såpavatten så jag skulle satsa på det.

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
3 februari 2013
Såndär gaffatejp som musikare och ljustekniker borde fungera va? Den tejpen är ju designad för att inte lämna limrester.

276 Inlägg
3 februari 2013
vill du ha motorljud osv skulle jag tippa på att det bästa är bakom motorhuvskanten om du förstår va jag menar. där vindrutetorkarna börjar. men har ingen aning jag bara spekulerar

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
3 februari 2013
Trådstartare
Hittade ett ställe bakom bakluckan. Enda minuset där är att mikrofonen tar upp ljudet ifrån däcken väldigt skarpt där. Men det kanske man inte kommer undan?

Sök