16 april 2012
Trådstartare
Har nu bestämt vilket håll det lutar med trucken, den ska ner på backen igen och få ett lite modernare vrål, både på insida och utsida. Inerdningen ska sys om och lackas, nya instrument etc. Det ska till en mindre stereo installation med dubbla 6,5 system i dörrarna och en bas bakom eller under soffan. Motorn blir en preppad 350 med vassare kam etc, vill ha lite orolig tomgång och grova rör så man känner i backen när bilen är på gång. Lackeringsmässigt låter jag er få använda fantasin men det lutar åt en liten flirt med åttitalet, men med modernare snitt.
Däck och fälg sparar jag till jag vet vad jag vill ha, just nu funderar jag på boyd fälgar med vita däcksidor, men det ska ju egentligen vara på en äldre bil, men kan funka med lacken...
Var på Bollnäs motorrevy i helgen och fick lite blodad tand, handlade på mig lite saker man kan behöva som bland annat rostlösare och annat smått och gott. Surrade även med Johnny på Ljudbutiken i Edsbyn som var där, det får bli han som får leverera ljudet till trucken. Vet att han är bra att ha och göra med, och maken till trevlig kille får man leta efter.
Drar till Danmark nu i veckan så trucken får stå hemma och tankarna får sätta sig lite, har ju snart semester så då sätter vi fart, har hunnit fixat plast för att kunna hissa flak/hytt etc så äntligen kan jag sätta fart med renoveringen.
Väntas ha klart steg 1 i renoveringen och ombesiktning gjord till Juni. sista steget ligger ett år bort så ni vet.
Ha en bra vecka!