3605
Sök

BMW 530 e34 slutar driva när den blir varm

11 Inlägg
13 februari 2013
Trådstartare
Tjenare! som jag skrev i rubriken så har min e34 530 slutat driva när den blir varm.. Går fint, precis som den ska men när man kört ungefär 5-10 minuter (beroende på hur mycket man gasar) slutar den bara driva :S Den typ kopplar ur, så om man gasar bara varvar den, driver ingenting. Men när den kommer ner på runt 1000 varv kan man gasa JÄTTE lite så driver den. Dock slirar koppling en aning. Går i MAX 30 km/h. Det står getriebenotprogramm 3 har jag för mig, har googlat lite men inte hittat.. HAR BYTT OLJA!

Hoppas någon vet vad felet är! tacksam för all hjälp jag kan få. (Vet inte om jag la tråden på rätt ställe men hoppas det går för den här gången, är ny här på garaget)

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
13 februari 2013
Vem bytte olja i lådan?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

11 Inlägg
13 februari 2013
Trådstartare
Det gjorde jag själv med några polare. Vi är absolut inga proffs, men vi fick ur den gamla oljan och i den nya. Oljan som var i tyckte jag var väldigt tunn, och man får bara ut hälften av oljan i v-lådan? (rätta mig om jag har fel) Men vi följde konstens alla regler gällande temperatur på oljan osv.. Men jag kom på i efterhand att hälften av oljan var kvar så frågan är ifall ytterligare ett oljebyte skulle vara att rekomendera?

OVERBOOSTED
852 Inlägg
13 februari 2013
oljepumpen är kanske slut? var liknade fel på brosans bmw o på den hade ventilen till oljepumpen gett upp..

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

11 Inlägg
13 februari 2013
Trådstartare
Aha okej, får kolla det och eventuellt byta den då. Men lådan klarade sig på din brors eller? Han behövde inte byta hela växellådan?

OVERBOOSTED
852 Inlägg
13 februari 2013
AntonotnA skrev:
Aha okej, får kolla det och eventuellt byta den då. Men lådan klarade sig på din brors eller? Han behövde inte byta hela växellådan?

han sålde bilen innan han fixade den.. men han skulle bara behövde byta en liten kula i v-lådan (sjäva ventilen) .
om ja fattade de rätt. smile

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

11 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
Jaha okej, men då hoppas jag på att det är något sånt fel på min också! Får kolla i helgen! smile

1 938 Inlägg
14 februari 2013
Finns en guide på autopower hur man byter den kulan. Just saying om det skulle bli aktuellt. smile

Sök