15 februari 2013
Trådstartare
Hej, hade ett problem innan att min Audi A8 -95 D2 rök i motorn efter 5 minuter på tomgång. Såg att det var för mycket olja som tappade av 3L, enligt mekonomen så skulle vid på fyllning av oljebyte gå åt 7.5L olja och det var mycket över max sträcket som tyckte det var en bra mängd. Men nu har jag märkt efter bilen stått 1 dygn att när jag kollade oljan så var det under "minimum" som jag hämtade ju genast olja och fyllde på 1L och väntade ytterligare ett par timmar. Sen när jag kollade efter 4 timmar så var oljan på samma nivå som jag fyllde på ytterligare 1L till och väntade. Och nu efter flera timmars väntande kollade jag igen och nu visade det precis på minimum, och då är det bara 1L som jag har avtappat som förut var "förmycket" för motorn började ju rycka en del efter ca 5min... Samt så hörde man ett "droppande" ljud som om motorn hade för mycket olja. Min fundering är om någon har en exakt samma bil modell som vet hur mycket olja som det är precis i motorn, samt om någon tror jag har något annat fel så uppskattas svar! Att lägga till så har bilen bara gått 16500mil, tack för svar på förhand.
Senast redigerat av dalslandan200 (15 februari 2013)