770_EVOLVE skrev:
Lånar tråden lite.
Jag har faktiskt samma problem med min 240 -84, B23A med Pierburg 175 förgasare.
Det jag gjort med den:
Helt isärtagen och rengjord förgasare.
Nytt membran.
Ny ATF olja i förgasaren.
Nya tändkablar.
Nya NGK stift.
Toppackningen är bytt.
Fördelare, rotor och brytarspets är ganska nytt.
Det finns ingen tjuvluft.
Alla slangar runt insug och förgasare är kollade.
Bränslepumpen pumpar som den ska.
Innan jag gjort allt detta så gick bilen bara på rejäl choke, och jävligt dåligt också.
Nu måste jag ha 1/3 choke på, och då går det faktiskt riktigt bra!
Den ryker lite svart vid högre varv, man ser det tydligt.
Slår jag av choken helt så tänder den till lite lätt men den vill inte gå igång.
Jag har inte vågat vrida på justerskruven till munstycken än men kan det vara så enkelt att den måste justeras igen, den ställdes nämligen in för 1000-1500 mil sedan ..
Den vill inte vara med i matchen längre helt enkelt, nån som har nån idé på vad det kan bero på ?