Hej, jo det är så att jag försöker att ansluta min PC mot Xboxen via FTP men jag har missat nått. Jag har tankat en guide men där förklarar dom rätt dåligt hur man går tillväga. Det jag har gjort är:
Use Static IP: YES IP: 192.168.0.102 Subnetmask: 255.255.255.0 Default Gateway: 0.0.0.0 DNS: 0.0.0.0 [FTP] Enable: YES Password: xbox
Men sen står det:
"Följande inställningar gör du på din PC under TCP/IP-alternativet när du väljer egenskaper för ditt nätverkskort:
IP: 192.168.0.101 Nätmask: 255.255.255.0 Gateway: 0.0.0.0 DNS: 0.0.0.0 Även här behövs ej Gateway och DNS."
Nu till min fråga, vart hittar jag dom inställningarna?
hm läste lite nogrannare nu jag är lite trött men finns settings på xboxet eller om du ändrar ixbmc finns det också i settings/inställningar och på datorn går du in på mina anslutningar och ändrar i anslutning till lokalt nätverk.
höger klicka på mina nätverksanslutningar höger klicka på anslutning till lokalt nätverk och välj egenskaper sedan trycker du på internet protocol och väljer egenskaper
Tack för hjälpen, men jag förstår inte riktigt hur jag ska bära mig åt. Jag har eng version av XP och jag skulle vilja veta vad Internet Protocol betyder på Engelska.
Tack för hjälpen, men jag förstår inte riktigt hur jag ska bära mig åt. Jag har eng version av XP och jag skulle vilja veta vad Internet Protocol betyder på Engelska.
Internet protokoll. Om du har bägge maskinerna kopplade till en router/switch så bör du inte ha dns 192.168.0.1 utan 195.67.199.2 & x.x.x.3
DNS'n får du av din ISP för att komma ut på nätet. Eller så kör du både gateway och dns automatiskt om du har en router som löser det åt dig.