Jag har nyligen införskaffat mig en BMW 323 e46 coupe -00 och det är så att passagerardörren är näst intill omöjlig att öppna utifrån.
Man kan dra ut handtaget hur bra som helst men dörren öppnar sig inte utan man får rycka väldigt snabbt i handtaget så går den upp. Någon som vet vad som kan vara fel?
Ibland vill inte låset på passagerardörren gå upp heller utan man får låsa och låsa upp den igen för att den ska låsas upp, det kanske finns något samband mellan felen?
ta av dörrsidan och kika hur det ser ut där inne, ingen vetenskap där inne.
Tänkte göra det i veckan och se hur det ser ut, har sett något om att det ska vara någon vajer där inne. Eventuellt kanske det är så enkelt att man bara spänner den vajern.
Det vanligaste brukar vara att: Där vajern är i klickad är sönder, Eller så är det att rutan är sne/för högt upp så blir dt för mycket vakuum för att öppna rätt och stänga rätt
Har fixat det nu! Det va ingen vajer, det va som en arm som gick från handtaget till låskistan och det va bara att spänna den armen genom att peta bort en "plastplupp" som sitter vid skruvarna till låskistan och sen släppa på skruven där under och sen dra åt den igen. På passagerarsidan är den felgängad och jag tror att den är rättgängad på förarsidan.