Tempest-68 skrev:
kollat stötstängerna sedan du startat motorn ? om du hittar nån krokig nu så vet du iaf om felet ligger i toppen lr bottendelen
gjort komp test? där kan du få fram en del info om var felet kan vara
det ska skilja ca 10% som max mellan alla cylindrar
hittar du inget konstigt där så får du gå djupare och kolla ev glapp i fördelare dålig vattenpump lr dålig oljepump
kolla så du inte hittar metallspån i oljan då kan du råkat ut för ett lager haveri
kan även vara nått simpelt som att kylfläkten tar i nått osv
hoppas detta hjälper lycka till
fast nu skrev han att han rivit ner motorn igen och inte hittat något konstigt så då antar man att han även kollat efter spån
om allt ser bra ut alla lager osv så är det nog kolvbultarna som knackar
sen är jhu inte en B20 tyst direkt då den har 11miljoner rörliga saker
vippor har jhu en förmåga att liva om ganska ordenkligt
mot bilar som har överliggande kam som trycker direkt på ventilen
Kör fort så hinner inget hända...