3432
Sök

BMW 18" på volvo 940

Crime Village
111 Inlägg
2 februari 2013
Trådstartare
#1
Någon som har erfarenhet om 5 serie fälgar på volvo?
Funderar på att inhandla spacers med 120 cirkel till volvon men osäker på om det kommer fungera då ET är såpass lågt på fälgarna.
18" 8,5" ET 18
Lär väll behöva minst spacers på 20mm.
ET på 940 är väll typ 30-40?

Kommer ja få valsa uta bara helvete eller kan du funka ändå?

MVH

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
2 februari 2013
#2
940 har et 25 och har fälgarna från bmw et 18 kommer de att bredda 7mm mer utåt än om du hade et 25 på en annan 8,5" bred fälg. Spacers hjälper inte utan då får du fälgarna ännu längre ut.
Spacers fungerar i dom fall om man tar en fälg från framhjulsdriven bil som ofta har ett högre et-mått(så de fälgarna breddar mer inåt) och sen sätter den på bakhjulsdriven bil med lägre et (Volvo 2,7,940 eller Bmw 5,7-serie).
Senast redigerat av N_W (2 februari 2013)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

Crime Village
111 Inlägg
2 februari 2013
Trådstartare
#3
N_W skrev:
940 har et 25 och har fälgarna från bmw et 18 kommer de att bredda 7mm mer utåt än om du hade et 25 på en annan 8,5" bred fälg. Spacers hjälper inte utan då får du fälgarna ännu längre ut.
Spacers fungerar i dom fall om man tar en fälg från framhjulsdriven bil som ofta har ett högre et-mått(så de fälgarna breddar mer inåt) och sen sätter den på bakhjulsdriven bil med lägre et (Volvo 2,7,940 eller Bmw 5,7-serie).

frågan va om dom kommer att få plats:) spacers behöver jag i vilket fall som helst då ja måste ändra bultcirkeln

Avstängd
1 418 Inlägg
2 februari 2013
#4
Barkvik skrev:
Någon som har erfarenhet om 5 serie fälgar på volvo?
Funderar på att inhandla spacers med 120 cirkel till volvon men osäker på om det kommer fungera då ET är såpass lågt på fälgarna.
18" 8,5" ET 18
Lär väll behöva minst spacers på 20mm.
ET på 940 är väll typ 30-40?

Kommer ja få valsa uta bara helvete eller kan du funka ändå?

MVH

hamnar dom för långt ut kan du ju lämna in fälgarna så dom svarvar bort en bit på centrum så du får rätt mått om du måste ha dom fäljarna smile

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
2 februari 2013
#5
Barkvik skrev:
N_W skrev:
940 har et 25 och har fälgarna från bmw et 18 kommer de att bredda 7mm mer utåt än om du hade et 25 på en annan 8,5" bred fälg. Spacers hjälper inte utan då får du fälgarna ännu längre ut.
Spacers fungerar i dom fall om man tar en fälg från framhjulsdriven bil som ofta har ett högre et-mått(så de fälgarna breddar mer inåt) och sen sätter den på bakhjulsdriven bil med lägre et (Volvo 2,7,940 eller Bmw 5,7-serie).

frågan va om dom kommer att få plats:) spacers behöver jag i vilket fall som helst då ja måste ändra bultcirkeln

Kommer troligtvis inte att fungera alls, super Dtm i 8,5" går ju inte in utan at ta i skärmkanten bak så plussar man på ett par centimeter till utåt med spacers för att byta bultcirkel blir de inge bättre tongue
Ska man svarva centrum på fälgarna så brukar de röra sig om millimeter man kan ta bort inte centimeter.
Fast det är synd, det finns ju så mycket och välja på till Bmw som det är kul om det fanns tillgängligt till Volvo också.
Senast redigerat av N_W (2 februari 2013)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

12 086 Inlägg
2 februari 2013
#6
Det är ju tight som det är med 8½" bred fälg på en 940, ska du dessutom ha galet fel ET kommer det ju bara bli värre. Du kan glömma det direkt kan jag säga. Man kan inte svarva bort så mycket på en fälg förövrigt, vi pratar minst 20mm som måste bort.

3 Inlägg
3 februari 2013
#7
Smala däck och våldta skärmkanterna baby wink

76 Inlägg
24 februari 2013
#8
Klart det går!! Här har du en volvo 945a med bmw 8.5x17 fram o 10x17 bak med spacers  http://www.garaget.org/?car=118532&image=2086838  fungerar hur fint som helst. men du får ju sparka ut skärmkanterna lite;)



Sök