2900
Sök

Sänka sänkningssats??

781 Inlägg
3 april 2007
Trådstartare
Har mont en sänkningssats som sänker 35/30mm.Vill ha lite mer fram.Vad blir det för skillnad om man kapar 1varv?Hur mkt skillnad typ blir det i väghållning?

Måste man kapa hela varv eller kan man kapa typ ett halvt varv??

Bilplåtslagare
160 Inlägg
3 april 2007
jag kapade min sänkningsats ungefär 2 varv.. på 740 så går det kapa hela varv iaf.. vet ej hur det går med andra bilar.. det är ju bara så att dina fjädrar inte smalnar av i båda ändarna så ska det gå bra.. min blev väldigt mycket hårdare i dämpningen.. å betydligt studsigare när man kör med det

Hellre frisk och rik än sjuk och fattig!
träffansvarig och styrelse medlem på
www.draminbil.nu

46 Inlägg
3 april 2007
marbling skrev:
Har mont en sänkningssats som sänker 35/30mm.Vill ha lite mer fram.Vad blir det för skillnad om man kapar 1varv?Hur mkt skillnad typ blir det i väghållning?

Måste man kapa hela varv eller kan man kapa typ ett halvt varv??

vad är det för bil?

781 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
Jadu..min bil finns ju med till vänster hela tiden..big_smile

Måste man värma o böja ner den nykapade änden för att fjädern ska bli flat i änden eller är det bara att återmontera??

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
4 april 2007
förslaget är ju att du köper andra fjädrar som är lägre??

343 Inlägg
4 april 2007
Jag värmde ett par fjädrar och tryckte sen ihop. Det är ju ett förslag det med.

1 827 Inlägg
4 april 2007
Det ska gå att bara kapa... Se upp bara att du inte får bilen för låg för orginaldämparna, då dom oftast bottnar vid sänkning på mer än 35mm.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

781 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
Ja..nu står jag ju med 2 satser redan.En som är 60/40mm som jag inte testat än,o en Supersport som är mont på 35/30mm.

Tror att 60mm blir för mycket,vill nog hamna ngnstans mittemellan..

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 april 2007
marbling skrev:
Ja..nu står jag ju med 2 satser redan.En som är 60/40mm som jag inte testat än,o en Supersport som är mont på 35/30mm.

Tror att 60mm blir för mycket,vill nog hamna ngnstans mittemellan..

Supersport fjädrarna blir ganska så mjuka efter ett år lr två och om du kapar dem så kan det bli så att det börjar ta i efter något\några år..hmm
men kapa orginlfjädrarna och tetsa annars tycker jag du ska köra me 60 sänkingen;)
mvh kimpa

med lem
1 925 Inlägg
5 april 2007
släng på 60/40 sänkningen ! utan tvekan ! det låter lägre än det blir smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

781 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
Ok..men det som är j..mystiskt är att framfjädrarna 60mm är 60-65mm lägre än orig.fjädrar,men Supersport som ska vara 35mm lägre är max 10mm lägre än orig.fjädrar..hmm

???..

Sök