Har mont en sänkningssats som sänker 35/30mm.Vill ha lite mer fram.Vad blir det för skillnad om man kapar 1varv?Hur mkt skillnad typ blir det i väghållning?
Måste man kapa hela varv eller kan man kapa typ ett halvt varv??
jag kapade min sänkningsats ungefär 2 varv.. på 740 så går det kapa hela varv iaf.. vet ej hur det går med andra bilar.. det är ju bara så att dina fjädrar inte smalnar av i båda ändarna så ska det gå bra.. min blev väldigt mycket hårdare i dämpningen.. å betydligt studsigare när man kör med det
Hellre frisk och rik än sjuk och fattig!
träffansvarig och styrelse medlem på www.draminbil.nu
Har mont en sänkningssats som sänker 35/30mm.Vill ha lite mer fram.Vad blir det för skillnad om man kapar 1varv?Hur mkt skillnad typ blir det i väghållning?
Måste man kapa hela varv eller kan man kapa typ ett halvt varv??
Ja..nu står jag ju med 2 satser redan.En som är 60/40mm som jag inte testat än,o en Supersport som är mont på 35/30mm.
Tror att 60mm blir för mycket,vill nog hamna ngnstans mittemellan..
Supersport fjädrarna blir ganska så mjuka efter ett år lr två och om du kapar dem så kan det bli så att det börjar ta i efter något\några år.. men kapa orginlfjädrarna och tetsa annars tycker jag du ska köra me 60 sänkingen;) mvh kimpa
Ok..men det som är j..mystiskt är att framfjädrarna 60mm är 60-65mm lägre än orig.fjädrar,men Supersport som ska vara 35mm lägre är max 10mm lägre än orig.fjädrar..