3377
Sök

Byte koppling BMW E36!! Hjälp!!!

72 Inlägg
25 februari 2013
Trådstartare
tjena!!
Har en E36:a 320i som jag byter koppling på jag har kollat runt lite på nätet och ser att man måste ta bort insuget på... nu undrar jag om någon har gjort eller vet om att man måste göra det??
Motorkod M52b20 och på reservdelar har starmotorn 3 skruv den sitter med...
Tack på förhand smile

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
25 februari 2013
ta bort insuget gör du nog som du själv vill. MEN tar du bort det så lär du säkert få lite mer plats för att komma åt skruvarna högst upp som går från lådan till blocket.

72 Inlägg
25 februari 2013
Trådstartare
har börjat på att ta ner insuget men får inte bort det vet du om det är fler än de 6 som sitter i toppen och de 2 vid spjällhuset??

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
25 februari 2013
Tagebro skrev:
har börjat på att ta ner insuget men får inte bort det vet du om det är fler än de 6 som sitter i toppen och de 2 vid spjällhuset??

njae inte så säker faktiskt. borde va lätt å se annars.
jag skulle dock ha släppt motorfästena. släpp kardan. vinklat upp motorn lite i framkant å sedan skruvat bort lådan. för då kommer du åt nerifrån.

72 Inlägg
25 februari 2013
Trådstartare
har gjort det men man ser inte den sista skruven hmm men du kan se den från ovanifrån när man har ficklampa och kammera.. aja får hålla på lite till men tack för Infon smile

215 Inlägg
25 februari 2013
Sitter 2st underifrån med. Sen lite slangar och bråte som måste väck. Sen går det fint smile

Du behöver inte släppa motorfästerna, men däremot växellådsbalken, kardan och spakställ. Långa förlängare (jag brukar bygga ihop en liten fin grej med 3/8" längst fram för då går det smidigast).

72 Inlägg
26 februari 2013
Trådstartare
Tackar för alla super bra svaren smile koppling är borta och nu är det ihop sättningen kvar smile

Sök