Var med om en liknande grej för några år sedan, då jag sålde en bil som började krångla några dagar efter försäljningen (dock inget allvarligt). Jag hade haft bilen i nästan två år och då hade den alltid gått som en klocka, hade inte haft ett enda problem med den.
Han anklagade mig för att ha blåst honom, att jag var en jävla skojare och så vidare och det kändes förstås inte kul alls när man varit helt ärlig och har rent mjöl i påsen.
Han var väldigt påstridig, ringde och skickade sms MÅNGA gånger om dagen, blev mer och mer hotfull och otrevlig, hävdade att jag var skyldig att köpa tillbaks bilen och massa annat snack.
Efter många telefonsamtal sa jag "Nu tänker jag lägga på luren, för jag vill inte prata mer med dig. Ge fan i att ringa mer, för det här börjar likna trakasserier. Känner du att du har blivit blåst så får du göra en polisanmälan".
Hörde aldrig av honom igen efter det.
Rent juridiskt är det alltid köparen som har undersökningsplikt för att försäkra sig om att det man köper motsvarar ens förväntningar. Du som säljare är skyldig att redogöra för de fel som du känner till, men om köparen i efterhand upptäcker saker som han inte är nöjd med så är det så att säga "för sent" - köpt är köpt.