3050
Sök

Problem med Backsensor på Volvo V70N

DEVIL
1 171 Inlägg
2 mars 2013
Trådstartare
Det är så att jag har problem med min backsensor på min V70, ibland funkar den, och för det mesta inte.

Kommer upp i Displayen: PARK, ASSIST, SERV, ERFODRAS (då funkar inte backsensorn). Nån som vet vad felet är?

bmw m power

Lastbilsmekaniker
5 222 Inlägg
2 mars 2013
Legosoldaten skrev:
Det är så att jag har problem med min backsensor på min V70, ibland funkar den, och för det mesta inte.

Kommer upp i Displayen: PARK, ASSIST, SERV, ERFODRAS (då funkar inte backsensorn). Nån som vet vad felet är?

Kan vara så att en sensor är på väg att gå sönder.

DEVIL
1 171 Inlägg
2 mars 2013
Trådstartare
volvoqq skrev:
Legosoldaten skrev:

Inte en blekaste aning, därför jag frågar :p

bmw m power

Lastbilsmekaniker
5 222 Inlägg
2 mars 2013
Legosoldaten skrev:
volvoqq skrev:
Legosoldaten skrev:

Är bara att koppla in datorn och kolla felkoder så får du svar direkt.

DEVIL
1 171 Inlägg
2 mars 2013
Trådstartare
volvoqq skrev:
Legosoldaten skrev:
volvoqq skrev:

Får väl göra det! tack för hjälpen smile

bmw m power

Lastbilsmekaniker
5 222 Inlägg
2 mars 2013
Legosoldaten skrev:
volvoqq skrev:
Legosoldaten skrev:

No problemo, jag hade att min dummade sig med men det gick över:P han måste ha varit lite sjuk och sedan blev han frisk:P

DEVIL
1 171 Inlägg
2 mars 2013
Trådstartare
volvoqq skrev:
Legosoldaten skrev:
volvoqq skrev:

No problemo, jag hade att min dummade sig med men det gick över:P han måste ha varit lite sjuk och sedan blev han frisk:P

Detta har hållt på typ 2 veckor, ibland kan backsensorn funka, men oftast inte. Kanske är nå glapp eller liknande

bmw m power

Lastbilsmekaniker
5 222 Inlägg
3 mars 2013
Legosoldaten skrev:
volvoqq skrev:
Legosoldaten skrev:

Detta har hållt på typ 2 veckor, ibland kan backsensorn funka, men oftast inte. Kanske är nå glapp eller liknande

Kan vara så, då får du hoppas att det är dom på sidorna för på mitten så måste koffongaren ner för att komma åt:/

2fast4you
371 Inlägg
3 mars 2013
kan va nån liten spricka i nån så det blir fukt i den, för har ju inte direkt varit torrt på vägen det sistonde nu=)

haru kört fast eller

DEVIL
1 171 Inlägg
3 mars 2013
Trådstartare
impresst skrev:
kan va nån liten spricka i nån så det blir fukt i den, för har ju inte direkt varit torrt på vägen det sistonde nu=)

Kan va, ska kolla lite närmare på det ^^

bmw m power

280 Inlägg
3 mars 2013
Har hört att man inte ska använda högtryckstvätt på dessa då det tar kål på dom, ett tips bara.

/Fredrik

DEVIL
1 171 Inlägg
3 mars 2013
Trådstartare
crescentcompact skrev:
Har hört att man inte ska använda högtryckstvätt på dessa då det tar kål på dom, ett tips bara.

/Fredrik

Kanske det som hänt, för jag handtvättar bilen minst 1 gång i veckan, och då använder jag självklart högtryckstvätten :>

bmw m power

Sök