Grabber skrev:
Growe skrev:
kastat partikelfiltret
O när man råkar ut för kontrol så gör man sig skyldigt till miljöbrott, får betala 25000kr till myndiheterna samt att man ska återställa bilen o en ny partikel filter kostar 5000kr uppåt!
Är det värt? Inte enligt killen jag snackade med som gjorde nåt liknade på en Audi o skulle besikta, nottan slutade på 35000!!!
var det bes som gav honom 25k i böter eller?
bes kontrollerar inte funktionen längre utan gör bara en felsökning visar det ingen felkod så är det inget fel
att programera bort partikelfiltret är inga problem.
det är många som påstår att man åker på böter för att man kör utan kat utan partikefilter men INGEN har visat något underlägg för detta iform av en lagtext.
så upp med bevisena på detta.
skulle dessutom vilja se den polisen som kontrollerar om det sitter ett partikelfilter på en sån bil för det är trångt som FAN
har mekat ner 2partikelfilter från Vag bilar senaste månaden och det går knappt att se något uppifrån och då ska man veta vad man kollar efter och sån kunskap besitter inte polisen med.
dessutom tömmer man orginalfiltret så det sitter där men är tomt.
om dom där 25k skulle stämma med böter borde förra ägaren till min Seat arosa fått flera hundra tusen i böter när hon fick 2:a på avgasvärden 8gånger och där var katen tom när jag bytte den
Senast redigerat av Growe (2 mars 2013)
Kör fort så hinner inget hända...