Hallå finns det någon snäll själ som kan ske vet vad det är för fel på min bil, den startar och går hur fint som helst alltid men temperaturmätaren flummar. Den blir varm och stiger upp till stadiga 90 grader och sedan faller den ner till noll. Märkte nu när jag var ute en sväng att motorfläkten går hela tiden med. Är det tempgivaren? Termostat? vattenpump? Kollade med polaren felsökare och fick "engine coolant temperature circuit "
Tänkte om det är något man kan fixa själv någorlunda lätt eller måste jag uppsöka verkstad? Tacksam för svar.
allt går att byta! bara att du vet vad du håller på med.. så som alla termostater så sitter den i termostathuset och e kopplad till kylarslangen. så ta bort pluggen till kylaren och så e de bara att lossa på de hela och lossa slangen och sen huset och sedan byta termostaten
Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..
uppeifrån.. om jag ska vara ärlig så rekomenderar jag dig att köpa dig en haynes bok och läsa på eller lämmna in.. rätta mig om jag har fel om du meckar inte "dagligen" va?
Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..