3522
Sök

Motortemperatur

14 Inlägg
4 mars 2013
Trådstartare
Hallå finns det någon snäll själ som kan ske vet vad det är för fel på min bil, den startar och går hur fint som helst alltid men temperaturmätaren flummar. Den blir varm och stiger upp till stadiga 90 grader och sedan faller den ner till noll. Märkte nu när jag var ute en sväng att motorfläkten går hela tiden med. Är det tempgivaren? Termostat? vattenpump?
Kollade med polaren felsökare och fick "engine coolant temperature circuit "

Tänkte om det är något man kan fixa själv någorlunda lätt eller måste jag uppsöka verkstad? Tacksam för svar.

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
4 mars 2013
låter helt klart som termostaten som e kass.. men kan oxå vara termostatgivaren

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

14 Inlägg
4 mars 2013
Trådstartare
Tack!, någon som vet om det är enkelt att byta den själv på en Audi a3? Var den sitter?? Fanns på Mekonomen att köpa såg jag för inte så dyr penning.
Senast redigerat av Lullarn (4 mars 2013)

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
4 mars 2013
allt går att byta! bara att du vet vad du håller på med..  så som alla termostater så sitter den i termostathuset och e kopplad till kylarslangen. så ta bort pluggen till kylaren och så e de bara att lossa på de hela och lossa slangen och sen huset och sedan byta termostaten smile

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

14 Inlägg
4 mars 2013
Trådstartare
Haha jag får köpa mig en haynes bok big_smile Tack för svar

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
4 mars 2013
hihihi.. men e de nått du inte förstog så kan jag annars förklara bättre?  smile

14 Inlägg
4 mars 2013
Trådstartare
Ja måste jag under bilen? eller går det uppifrån? smile

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
4 mars 2013
uppeifrån.. om jag ska vara ärlig så rekomenderar jag dig att köpa dig en haynes bok och läsa på eller lämmna in.. rätta mig om jag har fel om du meckar inte "dagligen" va? tongue

14 Inlägg
4 mars 2013
Trådstartare
Haha nja jag har mekat litegrann men aldrig med Audi och aldrig så pass ny bil. Stort Tack jag ska nog lösa det big_smile

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
4 mars 2013
Lycka till !  wink

14 Inlägg
5 mars 2013
Trådstartare
Nu är den bytt och bilen går som den ska smile

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
5 mars 2013
sååånja ! wink

Sök