kan inte så mkt om BMW men min polare har sagt att man kan ta 328:ans vevaxel och sätta i en 320 och så får man en 325???? :OOOOO tycker jag låter lite konstigt??
kan inte så mkt om BMW men min polare har sagt att man kan ta 328:ans vevaxel och sätta i en 320 och så får man en 325???? :OOOOO tycker jag låter lite konstigt??
Du är medveten om att du inte ställt någon fråga än va?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
kan inte så mkt om BMW men min polare har sagt att man kan ta 328:ans vevaxel och sätta i en 320 och så får man en 325???? :OOOOO tycker jag låter lite konstigt??
Njaeoeoe, kanske om man kan behålla kolvarna från 320n så borde man få ut lite mer cylindervolym. Borrningen är lika på vissa BMW-sexor, tex 2,5l & 2,8l M52-motorerna som har olika slaglängd (/olika vevaxel). Lika med BMWs M54 2,5l & 3.0l. Men inte med 2liters-motorerna när det gäller M50 & M52.
Vet inte hur det är med just BMW's motorer, men låter väl inte helt omöjligt. Jag vet att i alla Saab's motorer så är det just vevaxeln som avgör volymen.
Ett tips: sätt en vettig rubrik på dina inlägg så är det större chans att få relevanta svar.