Har nu fått lämna in bilen på reparation för många gånger på för kort tid och känner mig jävligt less på allt vad bilverkstäder och mekaniker heter. På ena stället (AD Bildelar) är det billigt men där blir man lurad, på nästa ställe (Björkmans Bil) blir man ruinerad.
Kan ni rekommendera några verkstäder i Västerås där mekarna är duktiga och verkligen VET vad de håller på med, är pålitliga och schyssta, och där man inte blir totalt ruinerad när man lämnar in bilen? Det behöver inte vara det absolut billigaste man kan hitta, bara priserna är rimliga och vettiga. Möjlighet till fördelaktig avbetalning är ett stort plus!
Har själv hört att Bilservan ska vara duktiga men vet inte hur de ligger till prismässigt.
Hur är det med Mekonomen? Bra eller värsta klantskallarna? Bara för att ett företag är hyfsat stort och gör en massa reklam så behöver det ju inte vara bra.
Det där med kunskapen är jäkligt viktigt, eftersom jag efter en reparation fick ett konstigt missljud i bilen men flera mekaniker har kollat på det och säger att de inte tycker det låter konstigt och inte vet varför det låter som det gör. Lik förbannat var bilen tyst innan den lämnades in och nu väsnas den, men eftersom ingen vill kännas vid felet och inte kan förklara varför oljudet finns så får jag alltså stå ut med eländet.
Pålitlighet och service kommer före priset, men båda faktorerna är viktiga. Man kan inte få allt men man kan i alla fall komma jäkligt nära. Bra är inte alltid dyrt och billigt är inte alltid dåligt.