2680
Sök

Ta betalt för och byta framfjädrar?

25 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
Tänkte kolla vad ni tycker att man kan ta betalt för och byta framfjädrar på en Hyundai santa fe -04? Ska nämligen göra det åt en men vet inte va mycket jag kan ta betalt. Mvh matte

Driver kolfibervinyl.se
120 Inlägg
11 mars 2013
Ta 300kr/h för du kommer väll ändå inte redovisa det;) plus material

En bil, två fil, tre mil

...has left the building...
4 474 Inlägg
11 mars 2013
Kolla vad en mindre ej auktoriserad verkstad tar för bytet på din ort, med kvitto...Lägg dig sedan på ca 65-70% av detta pris?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

25 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
Ja får nog göra det:) svårt o sätta pris på sånt:)

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
11 mars 2013
Du vet väl bättre vad din tid är värd än vad vi gör smile Sen beror det ju lite på hur snabb du är tongue Ett jobb som en verkstad gör på 30 minuter kanske tar en själv 3 timmar att göra om man inte har rätt verktyg osv. Så beroende på vad man gör och hur bra man vet att man gör det så är det ju svårt att ta timpris också smile Tar en verkstad 900 kr/h och gör det på 30 minuter och du tar 300 kr/h men gör det på 3 timmar så förlorar ju personen du ska hjälpa lite pengar smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

12 086 Inlägg
12 mars 2013
Jag brukar räkna 150kr timmen för lätta jobb och 250kr timmen för skitjobb.
Inte för att jag skruvar så mycket bil längre men..

70% av ett vitt jobb på verkstad låter som ett skämt? Med andra ord samma jobb utan moms, skillnaden är att en mekaniker gör jobbet eller en amatör hemma i garaget.

Voodoo
1 444 Inlägg
12 mars 2013
Germax skrev:
Jag brukar räkna 150kr timmen för lätta jobb och 250kr timmen för skitjobb.
Inte för att jag skruvar så mycket bil längre men..

70% av ett vitt jobb på verkstad låter som ett skämt? Med andra ord samma jobb utan moms, skillnaden är att en mekaniker gör jobbet eller en amatör hemma i garaget.

verkstäder ger ju  garantier  och de är ju försäkrade om nått skulle hända  medans en privat person inte har nå sånt vad jag vet

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Sök