3114
Sök

Volvo 740 turbo kompsänkning

29 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
#21
okej tusen tack för alla svar. man lär sig massa nytt varje dag


6 638 Inlägg
25 mars 2013
#22
Skärpning nu.

Finns en 740 GLT 16V snart billigt big_smile

De/Dem

Avstängd
1 418 Inlägg
25 mars 2013
#23
Malheus skrev:
Skärpning nu.

Finns en 740 GLT 16V snart billigt big_smile

hur ska han kunna besikta den med turbo och 300hk?

VD Hammar
613 Inlägg
25 mars 2013
#24
jossi74 skrev:
kanske få gö de, men tror ni de håller om man bara sätter en tjock topp pakning om man laddar mellan 1,5-2bar ? för vill ju komma upp närmare 300hk iallfall.

skaffa en större turbo o ladda lite mindre

MVH Johan

Försöker iaf
1 998 Inlägg
25 mars 2013
#25
Ja köp ingen med b230et
B23ET Eller B230FT är de som gäller. Den senare har ju även LH2.4 vilket är bättre än motronicen

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Fri fart för ett fritt folk!
14 176 Inlägg
25 mars 2013
#26
YeahBitch skrev:
Tror du har ett större problem med att få original sprutet att hänga med till de effekterna.

polarn hade 274hk med sin B234F med snurra 800cc spridare och e85 och 0.65bars ladd med orginal Volvo 360Gl sprut så tror inte det ska vara ett problem. bara motorn klarar av att levera

Kör fort så hinner inget hända...

Whatever :)
1 652 Inlägg
26 mars 2013
#27
Johan85 skrev:
jossi74 skrev:
så dom kan klara en 300hk ?

bara allt lirar som det ska så ska botten klara 300hk

Jo inte bara de, botten bör ju vara hyffsat fräsch med.. Men håller med alla föregående talare i detta..

ska du upp till 300 hk så får du byta endel, bättre du hittar en B23ET eller en B204ET så kan du plocka ut lite mer, eller om du kommer över en B230FT/FK så har du botten klar för lite ladd.. 
Känner till killar/tjejer som överladdat en standard GL och för stunden var de skit kul tills det var hål där de inte skulle vara smile

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Avstängd
1 418 Inlägg
26 mars 2013
#28
XeptiQ skrev:
Johan85 skrev:
jossi74 skrev:
så dom kan klara en 300hk ?

bara allt lirar som det ska så ska botten klara 300hk

Jo inte bara de, botten bör ju vara hyffsat fräsch med.. Men håller med alla föregående talare i detta..

ska du upp till 300 hk så får du byta endel, bättre du hittar en B23ET eller en B204ET så kan du plocka ut lite mer, eller om du kommer över en B230FT/FK så har du botten klar för lite ladd.. 
Känner till killar/tjejer som överladdat en standard GL och för stunden var de skit kul tills det var hål där de inte skulle vara smile

man utgår ifrån att ingen är så dum att man börja trimma på en motor som gått 35 - 40.000 mil utan en genomgång


Sök