2669
Sök

Hjälp med o bygga en optimerad låda till basarna..

21 761 Inlägg
30 december 2012
De gröna delarna är en fortsättning av porten, det stämmer. Totala portlängden åt båda hållen är beräknad till 828 mm eftersom den sista biten mot sidoväggarna också fungerar som en del av porten.

Man räknar inte ihop båda gröna portdelarna i portlängden, de utgör två separata portdelar och är tänkta att ge lika belastning för vardera bas. smile

2 665 Inlägg
30 december 2012
Drönirettab skrev:
De gröna delarna är en fortsättning av porten, det stämmer. Totala portlängden åt båda hållen är beräknad till 828 mm eftersom den sista biten mot sidoväggarna också fungerar som en del av porten.

Man räknar inte ihop båda gröna portdelarna i portlängden, de utgör två separata portdelar och är tänkta att ge lika belastning för vardera bas. smile

Ja ca83 kan stämma när man räknar med 2böjar.

Det andra du skriver låter hel konstigt.
Om porten ska vara ca83cm lång.

Så har du gjort ritning till en Y formad port o det tror jag fungerar.

Men själv förgreningen i början av porten är ju ca51cm (83-32) 266,4cm2 för varje bas.
Sen efter 51cm ska båda basarna trycka in luften i ett rör som är häften så stort. (först 2x266,4=532,8 som går in i 266,4cm2)
Alltså den sista biten är ju också 266,4cm2 som båda basarna ska dela på. =133,2cm2

För mig låter det väldigt konstigt.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Himma skruare
1 250 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
Ja jag e helt lost på detta så jag har ingen aning om hur man räknar på det.
Jag vill ju bara att det ska lira bra.. smile

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar

Himma skruare
1 250 Inlägg
27 mars 2013
Trådstartare
Tror inte denna uträkning blev riktigt bra. Låter skumt o när det e riktigt låga bastoner så bara flyttar dem luft tycker ja.
Alla mått e exakta
.
https://www1.garaget.org/gallery/images/8/7017/7017-4513f3331d73fc5794caa8b5e23303eb.jpg

21 761 Inlägg
27 mars 2013
På vilket sätt låter det skumt?
Hörs djupa bastoner bättre om du öppnar en dörr?

Nettovolymen är runt 60 liter och det borde spela ganska djupt med bra tryck, dock inte jättepeakat. Men det är förstås i teorin, vilket tydligen inte verkar stämma i detta fall. hmm

Himma skruare
1 250 Inlägg
28 mars 2013
Trådstartare
Drönirettab skrev:
På vilket sätt låter det skumt?
Hörs djupa bastoner bättre om du öppnar en dörr?

Nettovolymen är runt 60 liter och det borde spela ganska djupt med bra tryck, dock inte jättepeakat. Men det är förstås i teorin, vilket tydligen inte verkar stämma i detta fall. hmm

Har inte spelat jätte mycke med den eftersom jag behöver mer ström. Jag hade kanske hoppats lite för mycke på en ny låda så man blev besviken nu vid testet.
Men ska kolla över det lite i morgon, samt lyssna lite bättre så jag kan förklara litta mer.

Sök