3174
Sök

B280F, taskig gång, sedan helt död...

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
toppen skrev:
luftmassmätaren kanske va typ samma fel på min gammla jetta=)

bilen går perfekt när man väl lyckas få igång den, (dock inte höga varv) å det är konstaterat att det inte kommer upp nån soppa till railen...

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
240bns skrev:
kolla filtret som sitter i tanken på förpump/armaturen.

vad jag vet sitter det väll inget filter där bak? men som sagt, förpumpen ska kollas när jag har lite cash...

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Den enda runda sak som jag kan tänka mig i så fall är en roll-over ventil men den ska tydligen bara sitta på LH2.4 enligt rephandboken. Syns inte på bilden var den ska sitta dock.

vad är en roll-over ventil? vad gör den?

21 761 Inlägg
7 juni 2006
Vet inte riktigt vad den gör men en vild gissning är att den ska blockera bensinflödet om bilen voltar. Prova att ta loss den runda grejen och testa den.

Jag tycker nog ändå att det lutar åt området kring förpumpen faktiskt eftersom det kommer luft till huvudpumpen. Försök att kolla allting vid förpumpen.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
men ifall du nu har rätt ang roll-over ventilen är det ju myket möjligt d som är felet, för jag satte inte den på nått särskilt håll... kan den sitta uppåner nu? kan det vara den som har pajat som det är stopp i? hmm...

21 761 Inlägg
7 juni 2006
Ja, iof. Men det verkar ju som att inte LH2.2 egentligen ska ha en sådan ventil.
Fast min handbok gäller ju bara 240, inte 760.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
oki... men får kolla det, har ju en rep-bok, heynes till 760 men den ligger hos en polare 15mil härifrån å den är inte ett dugg utförlig på såna saker...

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
18 augusti 2006
Trådstartare
såå nu ska jag uppdatera min gamla tråd... häromdagen bytte jag pumpen i tanken... ingen skillnad sur blir man, sedan kommer en polare ut i garaget å kollar vad jag gör, jag beklagar mig över att bilen inte går å att det fortfarande inte kommer upp någon soppa till railen, då tar han å skruvar bort tanklocket å ber mig köra en runda... startar bilen? självklart... går bilen perfekt? JA! fy fan säger jag! det ända felet bilen hade va att luftningen till tanken är täppt!!

21 761 Inlägg
18 augusti 2006
Ojdå, var det så enkelt? Jaja, så kan det vara.

Kul att det löste sig.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
9 april 2007
Trådstartare
jag är ytters dålig på att använda gorg nu för tiden men ifall någon är intresserad av vad felet va så tror jag det är BTR, för det kommer nämnligen ingen soppa ur returen...

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
9 april 2007
en på jobbet ha också en 760 och den gick 5cyl ibland och dålig tomgång. han bytte btr:en och efter det gick den betydligt bättre.

Sök