Hej Garaget!
Jag har snart jobbat ihop en härlig summa att handla bil för och har tänkt att lägga mig på max 120k totalt, gärna mindre
De bilarna jag har tittat på är Audi A3 2.0T Quattro Sportback från 05 och framåt, samt BMW 325i sedan från 05 och framåt.
Önskemål:
* Max cirka 12-13k mil (Om nu detta är en bra tanke, är det en stor service vid tex 13k som man helst slipper?)
* 18-19" fälgar, drömmen vore tex M-Sport/RS4 fälgar men inget krav (Kan givetvis köpa detta vid sidan av)
* OK ljudpaket ("minst" Audi Concert/BMW Professional)
* Tonade bakrutor skall finnas eller finnas med eller i beräkningen
* Automat/DSG-låda eller manuell har ingen betydelse, men att köpa en Stockholms-körd DSG/Automat på 14k mil kanske inte är att rekommendera, eller vad tror ni?
Ska den kosta 120k i rent inköp måste det i princip vara med minst 18" sommar-fälgar, ljud, toning osv.
Så nu till den stora frågan, vad tycker ni?
Servicekostnader, barnsjukdomar, kända fel, körglädje, andrahandsvärde?
Vad gäller utseende är jag såld på båda så länge ett par snygga fälgar sitter på
Kommer att köra bilen 1500-2000 mil per år och ha den i minst 3 år. Hur ser begagnat-marknaden ut för en bil som gått runt 17-20k mil?
Handlar det bara om att bestämma sig eller finns det några kända fel med modellerna, tips och råd mottages tacksamt!