3856
Sök

Värt att köra sportavgassystem?

13 Inlägg
9 april 2007
Trådstartare
Mitt avgassystem gick av igår, och jag måste antingen laga grenröret eller köpa ett nytt. Jag vill köpa ett nytt, och då kanske öka prestandan lite. vad är bästa att köpa och montera till en Mazda 323f? det ska inte va nåt jäkla brutalt stort, utan lite lagom.. Finns det något som är värt att införskaffa?

//TH

Do it like me..

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
9 april 2007
Öka prestandan är väl inte det första man tänker på till en sugmotor, du kanske kan uppnå en liten placebo effekt om det låter lite sportigare. Finns väl lite olika alternativ, några exempel är väl simons, ferrita eller bygga eget av t.ex simons universal delar.

13 Inlägg
9 april 2007
Trådstartare
okej, men om vi säger att ja ska få det att låta lite sportigare istället, vad sak ja köra på? jag gillar som jag har nu, med dubbla utblås, jag tycker det är lite tuffare än ett enda. kostnad för att byta ut avgassystemet från motorn ända bak?

Do it like me..

9 108 Inlägg
9 april 2007
De sportsystemen som brukar säljas är från katten och bak.. Grenrör är bäst att köra med original kan jag säga.

www.a-alt-avgassystem.se bygger avgassystem, hör med dom.

13 Inlägg
9 april 2007
Trådstartare
okej, men varför är det bäst att köra grenrör original? någon påverkan av effekt negativt eller är det bara allmänt krångligt o köra ngt annat?

Do it like me..

Smålänning
7 883 Inlägg
9 april 2007
TrojanHorse skrev:
okej, men varför är det bäst att köra grenrör original? någon påverkan av effekt negativt eller är det bara allmänt krångligt o köra ngt annat?

Med ett prestandagrenrör så "måste" du nästan ha i alla fall öppet filter

Sen är det oftast ganska dålig passform på eftermarknadsprylar.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

9 108 Inlägg
9 april 2007
Till att börja med lär det inte finnas något annat grenrör än original till din smile Sedan är dom ganska väl uträknade från fabrik wink

88 Inlägg
9 april 2007
Sen är ett annat problem att det kanske inte går igenom besiktingen med ett annat grenrör.

Hur långt är ett snöre?

13 Inlägg
9 april 2007
Trådstartare
med andra ord kör jag original grenrör ^^ har ni någon erfarenhet om öppna luftfilter? tänkte nämligen byta till ett sådant när jag ändå köper lite delar till bilen. svårt att få ett "inte-kitt" att passa?

Do it like me..

Sök