3054
Sök

Audi A4 1,8 Avant 96 som är allmänt tjurig

28 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
hej har skaffat en a4 för ca ett år sedan och för ett par månader började bilen att lägga av asså den gicka att starta men dog sedan som att den inte fick soppa detta har hänt ca 4-5 gånger men efter att ha startat den ca 3 gånger å gasat upp den lite så brukar den gå som den ska. De är även börjat hända på senare tid att varningslampan tänds å att de tjuter när man startara den men detta går över nästan på en gång hände även i mångags att lamban som luset när man använder värkstads nyckeln eller hur ja ska säga görjat ljusa men detta har endast hänt en gång.
Den är även segstartat ibland som att de inte finns tillräkligt med bateri alltså startmotorn går segt.

någon som hat ridigare erfarenheter av detta å kan tänka sej veta vad de är?

Mvh K

Forummoderator
18 009 Inlägg
21 oktober 2010
Verkstad.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

14 Inlägg
21 oktober 2010
Jag har samma problem som dig, jag har en Audi a4 1,8T sedan. Du får gärna säga vad som är fel om du lämnar in eller hör av någon vad som är fel.
Jag har kollat bilen med en dator och det den visade var att jag måste byta LMM. Det kan vara det som ställer till det, men jag har ingen erfarenhet av problemet sen tidigare..

Mvh A

Forummoderator
18 009 Inlägg
21 oktober 2010
WhiiteCrystal skrev:
Jag har samma problem som dig, jag har en Audi a4 1,8T sedan. Du får gärna säga vad som är fel om du lämnar in eller hör av någon vad som är fel.
Jag har kollat bilen med en dator och det den visade var att jag måste byta LMM. Det kan vara det som ställer till det, men jag har ingen erfarenhet av problemet sen tidigare..

Mvh A

Ett bra sätt att kolla om LMM fungerar är att låta bilen gå på tomgång och dra ur kabeln till LMM. Hickar den till eller dör kan man anta att LMM fungerar. Ingen reaktion? Lmm kass...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

28 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
tack för svaret får ta å kolla upp de i morgon så svarar ja om de va LMM eller inte...

14 Inlägg
28 november 2010
kroken_90 skrev:
tack för svaret får ta å kolla upp de i morgon så svarar ja om de va LMM eller inte...

Hur gick det, var det LMM som var felet? Nyfiken.. smile

28 Inlägg
10 april 2013
Trådstartare
ha ha sorry "lite" seg har knappt märkt av de längre... förutom när de är fuktigt/regnar ute... men tar man ur och i nyckeln så fungerar de/ byter nyckel. magneten i nyckeln kanske?

Sök