3479
Sök

MB W210: Få ut org. stereo och få loss mittpanel.

Forummoderator
18 003 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
#1
Tyskarna har satt fast stereon ordentligt... Fan vet om de inte svetsat dit den :-) Har ryckt och försökt bända loss den med skruvmejsel (givetvis skydd för panelen). Nix!

Ska ändå byta lampan i reglaget för fläkthastighet och klimatorratten på förarsida så hur i hela friden får man bort mittpanel? Vill absolut inte skada panelen då den är mkt fin... Hittar inga skruvar... På w124 drog man bara loss fläktratten men denna verkar sitta lika bra som stereon?

Vägled mig o visa män och kvinnor på Garaget!

https://www1.garaget.org/archive/90/89434/322378/322378-3033696.jpg

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

171 Inlägg
11 mars 2013
#2
på våran w202 så sitter det som avlånga "hål" på stereons framkant typ vid höj och sänk knappen och byta låt sidan, tror det var 2 hål eller 4? 2 var det nog, och där körde man  ju bara in dem där silvriga små radioverktygen,
Ser knappt nå på den här videon men lite iallafall
http://www.youtube.com/watch?v=CNFKCYHWwv4

EDIT: kolla från 1,27 så ser du hur man får bort den
http://www.youtube.com/watch?v=SnmXKxT-534


Eller så gör du så här funkar säkert på mittpanelen också
http://www.youtube.com/watch?v=ECSEXxtXgig
Senast redigerat av Ej-son (11 mars 2013)

Forummoderator
18 003 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
#3
Ej-son skrev:
på våran w202 så sitter det som avlånga "hål" på stereons framkant typ vid höj och sänk knappen och byta låt sidan, tror det var 2 hål eller 4? 2 var det nog, och där körde man  ju bara in dem där silvriga små radioverktygen,
Ser knappt nå på den här videon men lite iallafall
http://www.youtube.com/watch?v=CNFKCYHWwv4

EDIT: kolla från 1,27 så ser du hur man får bort den
http://www.youtube.com/watch?v=SnmXKxT-534


Eller så gör du så här funkar säkert på mittpanelen också
http://www.youtube.com/watch?v=ECSEXxtXgig

Hahaha! Fast lite dystert på en MB...

Hittade en "Gaffel" i mappen med alla papper nu. Ska kolla om det är rätt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
18 003 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
#4
Nix. Inga hål att stoppa in något i. Men jag tror att man tar ut askkoppen och "arbetar sig uppåt" Men väntar lite pga kallt ute. Orkar inte åka 1.8 mil till garaget enbart för detta idag...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
11 mars 2013
#6
Som det ska vara i en stor tysk då? 22 skruv där det behövs 3... men så gnisslar de inte i panelerna heller. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Evildan
11 mars 2013
#7
Gissningsvis sitter det skuv gömd undertill från askoppen, sedan ska väl hela träpanelen
(ja det är faktiskt äkta trä i fanerform i MB, ingen skum mönsteråterkommande folierad plastbit)
gå att skruva/snäppa bort?

606 Inlägg
16 mars 2013
#8
om du inte lyckats så ser du ju dom två små "springorna" på knapparna nere till höger och vänster, Åk in på närmsta merca handlare och låna verktyg så får du ut stereon på 10 sekunder, gjorde samma sak på min ^^

och rattarna, ska dom inte bara "dras" lös i rätt läge ?

Kan det lagas ska det lagas! :)

Forummoderator
18 003 Inlägg
16 mars 2013
Trådstartare
#9
jottosson skrev:
om du inte lyckats så ser du ju dom två små "springorna" på knapparna nere till höger och vänster, Åk in på närmsta merca handlare och låna verktyg så får du ut stereon på 10 sekunder, gjorde samma sak på min ^^

och rattarna, ska dom inte bara "dras" lös i rätt läge ?

Ska prova med bladmått. Sett springor nu. Näraste MB-verkstad är 10 mil bort nästan... Men att rattarna ska stå i "rätt läge" kan ju vara en ide!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

606 Inlägg
16 mars 2013
#10
Dieselsmurfen skrev:
jottosson skrev:
om du inte lyckats så ser du ju dom två små "springorna" på knapparna nere till höger och vänster, Åk in på närmsta merca handlare och låna verktyg så får du ut stereon på 10 sekunder, gjorde samma sak på min ^^

och rattarna, ska dom inte bara "dras" lös i rätt läge ?

Ska prova med bladmått. Sett springor nu. Näraste MB-verkstad är 10 mil bort nästan... Men att rattarna ska stå i "rätt läge" kan ju vara en ide!

Mjo kan gå. har för mig att dom ska vara i ett speciellt läge, typ näst "högsta" eller nått sånt.

Kan det lagas ska det lagas! :)

5 Inlägg
9 april 2013
#11
Hej! Tack för en bra tråd! Fick svar på en hel del smile

En sak jag funderar på dock, finns det någon bra sida där man kan beställa efter stereo/adaptrar till w210?

2 174 Inlägg
9 april 2013
#12
Vad yrar ni om...bara stoppa in 2 smala mejslar med lite eltejp på kanterna lossnar direkt. Eller 2 cykel ekrar är väldigt bra!!


Forummoderator
18 003 Inlägg
10 april 2013
Trådstartare
#13
hangman skrev:
Vad yrar ni om...bara stoppa in 2 smala mejslar med lite eltejp på kanterna lossnar direkt. Eller 2 cykel ekrar är väldigt bra!!

Japp! fick in en minimejsel i hålen i knapparna. Popp, så vart den ute...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök