3650
Sök

Byte av bromsar!

11 Inlägg
27 oktober 2005
Trådstartare
hejsan.
Har en V70 2.4t, gamla karossen. har 280 mm skivor fram, men vill ha 302mm, nån som vet lite mer om vilka modifieringar som krävs, tex om man måste ha bromsoks-adapter & var dom säljer det i så fall...
Mvh / Andy

10 287 Inlägg
27 oktober 2005
Menar du 302 mm eller 320mm satsen som Volvo sålde (säljer?).

Skall ma slänga dit andra bromsskivor än vad som finns satser till så får man ställa sig i fräsen och tillverka brackets i billet-al.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

4 824 Inlägg
27 oktober 2005
spurtis skrev:
hejsan.
Har en V70 2.4t, gamla karossen. har 280 mm skivor fram, men vill ha 302mm, nån som vet lite mer om vilka modifieringar som krävs, tex om man måste ha bromsoks-adapter & var dom säljer det i så fall...
Mvh / Andy

Ska du ha 302mm (X70 R bromsar) så behöver du bara byta bygeln (artnr 8602456) som håller oken och bromsskivorna och detta finns hos din lokala volvo handel.
/ Christian

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

11 Inlägg
28 oktober 2005
Trådstartare
Tackar för svaren!!
Jag menar 302 mm.
vad gäller det christian skrev så var det just det förslaget jag fick när jag ringde runt till lite ställen. på volvo va man dock osäker på om denna bygeln skulle passa mina ok, men alla där är ju inte så insatta i modifiering:P
än en gång, tack för svaren
Mvh Andy

4 824 Inlägg
28 oktober 2005
Det är exakt samma ok, det är som vanligt att dom flesta som jobbar i butiken inte har en aning vad som passar på dom olika modellerna utan står det inte under den modellen man har i deras pärmar/dator så passar det inte.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök