2463
Sök

BMW 525I-95 KRIS! HJLP! alla dörrar i baklås!

49 Inlägg
18 april 2013
Trådstartare
som sagt alla dörrar i baklås, dock är luckan öppen. går inte att öppna innifrån... om man drar i handtaget innifrån eller om man her upp "låspinnen" och sedan drar. vad är fel och hur i helvete ska jag få upp dörrarna?yikes KRIS! BEHÖVER BILEN IMORGON KL 11

Performance meck
342 Inlägg
18 april 2013
om jag inte minns fel så går det öppna om man håller upp låsknoppen och sedan öppnar handtaget!

bara trycka bort baksätet och åla in dig igenom skidluckan eller ta en hammare och krossan en framruta.

lycka till

49 Inlägg
18 april 2013
Trådstartare
omöjligt att hålla upp knoppen och sedan öppna, tyvär:(

49 Inlägg
18 april 2013
Trådstartare
obs! handag förarsida sitter inte där pga nylackat och nyckeln sitter i bilen. sitter ju ett kontakstycke som jag kan få lös som jag tror är till rutan eller centrallåset, prova köra 12v på alla stiften (olika kombinationer) och se vad som händer?

2 011 Inlägg
18 april 2013
Kan det hjälpa om du kopplar loss batteriet en kvart och se om det hjälper?

Tänkte mest på om det kan hjälpa att det nollas om något hängt sig.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

49 Inlägg
18 april 2013
Trådstartare
kan ju gå, måste prova, läs ovanstående inlägg och säg vad ni tror om de?

183 Inlägg
19 april 2013
jag hade ju samma problem på min beemer lillbrorsan fick krypa in mellan säterna och öppna innifrån

omega 3000 renovering

49 Inlägg
22 april 2013
Trådstartare
läs beskrivningen igen alex, gick inte att öppna innifrån:P

528 Inlägg
22 april 2013
men om du kan krypa in, så kan du hämta nyckeln och låsa upp? Eller går det öht inte få låssystemet att låsa upp?  Om inte, så nolla batteriet..

49 Inlägg
22 april 2013
Trådstartare
jag har löst problemet, de med nyckeln funkade inte eftersom de inte satt något handtag på förarsidan. lyckades ta isär el kopplingen till centrallåset och la ett 12v batteri +2 kablar och låsa upp framdörren på de sättet, dom andra dörrarna var omöjliga att få nupp tills jag insåg att de va kosrtslutning i bagageluckan till dess centrallås, hade aldrig fått upp dörren på bilen om handtaget suttit där:)

Sök