3506
Sök

avlastningsventils filter till 900ng

13 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
Stämmer det att ljudet kommer att motsvara det från en öppen dumpventil?
Vad kostar ett sådant? Effekt?

60 Inlägg
11 april 2007
Du menar att öppna upp originaldumpen och sätta filter på den? Isåfall, ja.

Eller du snackar luftfilter? big_smile

Tjatet om T5 och T7 har du nog redan hört, så jag förutsätter att du har T5 styrsystem? smile
Senast redigerat av Jaktlund (11 april 2007)

666 Inlägg
11 april 2007
han har T5, T7 kom inte förrens på 2000 års modell av 93... men men nog om det:P
sätter du ett filter på orginaldumpen så kommer den pysa ut i det fria, men så vidare mycker ljud blir det inte, inte som me min megafon till dump iaf:P men litta pys blir det, men vill du att det ska pysa å höras så rekomenderar ja starkt en öppen dump, köp en riktig me tratt på om det ska låta mycket

//Silver

60 Inlägg
11 april 2007
Jag skulle nog vilja påstå att det pyser på ganska friskt med öppnad originaldump, åtminstonde med 1,5 Bars laddtryck wink Mest prisvärt om man bara vill ha ett pysljud! Får se om det blir någon markant skillnad nu när jag bytt AV..

Mvh

666 Inlägg
11 april 2007
om du laddar så mycket är det klart  tongue men jag antog att den laddade orginal eftersom du inte skrevnågot annat....men jag har för mig att orginaldumpen inte vill till mer än 1,4bar.... men men

//Silver

13 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
Ja, jag menade ett öppet filter på avlastningsventilen.
Har länge varit sugen på en öppen dump, men har fått höra att jag inte kan ha det på min bil, eftersom den har ECU, eller liknande. Kommer inte riktigt ihåg vad..
Så jag skulle ha en återcirkulerande dump, men då blir det väl inte samma ljud?

666 Inlägg
12 april 2007
på din 900 kan du ha en öppendump om du vill, asså saken är det att orginal dumpen är dämpad för att inte det ska bli ngt pysljud, har testar köra me min orginaldump att andas ut i det fria... den pös inte speciellt mycket, min megafon dump låter lita mer:P

Sök