3237
Sök

B23 vs rak 6a?!

Dricka sprit å hålla säften
7 Inlägg
1 maj 2013
Trådstartare
#1
Hej

Har råkat ut för motorhaveri å de grövsta i min 965a så jag lär måsta byta motor i den om den ska forsätta rulla i detta jordeliv. Då går mina funderingar i om man ska passa på å skita i att lägga i en annan sexa å köra på nå annat. De ja tänkte på istället var väl kanske en b23a med turbo å intercooler för att få lite trysha i den men ändå få någon slags bränsleekonomi. Tänker även att de kanske kan bli lättare sen å eventuellt sälja den om de är en fyra istället för sexa i.

För å nackdelar? varför borde ja, varför borde ja inte eller borde ja ens göra såhär? Kanske sätta nå helt annat i den istället? Kom med förslag!


Forummoderator
26 373 Inlägg
1 maj 2013
#2
Jag undrar hellre först om det går att regga om din bil eftersom det är en 95:a? (är inte gränsen vid 93 eller minns jag fel?)
Om du nu vill byta till B230 med turbo?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
1 maj 2013
#3
Mack skrev:
Jag undrar hellre först om det går att regga om din bil eftersom det är en 95:a? (är inte gränsen vid 93 eller minns jag fel?)
Om du nu vill byta till B230 med turbo?

Stämmer, gränsen är 1/1 1993

Jonas

675 Inlägg
2 maj 2013
#4
Mycket lättare att bara skaffa en ny 6:a allt passar ju då. Ska du ha B230 turbo så måste dy byta el, alla fästen osv. Har du kunskapen till det, är det värt mödan? Och så kan du inte regga den heller.


755 Inlägg
2 maj 2013
#5
om du ska ha en annan motor måste du regga som ombyggt, byta drivlinan bromsar och mycket mer

If you want to win, You mustn't loose.

865 Inlägg
2 maj 2013
#6
antingen reggar du den med en t5a eller så lagar vi bilen nästa vecka istället.  eller så köper du min t5a komplett och klar



Sök