3591
Sök

Honda cb350 -72

73 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
Om nu detta lämpar sig här är osäkert, men jag prövar iallafall:P

Håller på att fixa upp farsans gamla CB, och nu har jag stött på problem. Vid tomgång och gaspådrad i friläge verkar allt vara bra, men vid körning uppstår problem, det verkar som om den får för lite bränsle vid körning! Hackar, spottar och låter allmänt bedrövligt.

Nån som har någon idé om vad som kan vara fel?hmm

blacken
12 april 2007
Kolla brytarna och att kondensatorerna är hela. Annars så låter det som knasarna har beckat igen. Släng ett getöga på membranen också.
Senast redigerat av blacken (12 april 2007)

439 Inlägg
12 april 2007
antingen är membranen slut,gjorda av gummi så dem åldras, el så kan det vara att packningen mellan förgasaren o cylindern e kass.kolla på mc-skrotar o köp en komplett förgasare annars.
köpte fyra till min 750 o d kosta en tusing,din lär ju bli något billigare.

old,low and slow....

73 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
Tack för svaren, kollade membranen redan ett par dagar sen, dom verkade vara i skick, inga sprickor eller nått sånt. Och förgasarna var det inget fel på heller, dom har fått en ordentlig rengöring mm.

Packningen mellan cylindern o gasarna.. Inte tror jag felet ligger där heller, eftersom jag kollade packningarna noggrant i och med förgasartvättandet. Men jag ska nog ta och kolla pånytt imorgon då jag fortsätter med att försöka få liv i den.

Retsamt, nu sket sig tydligen en o-ring i gaskranen också. Gamla grejjer wink

blacken
12 april 2007
Om knasarna har varit tomma ett längre tag så kan dom vara väldigt mariga att få rena. Det kan krävas väldigt mycket jobb att få dom att funka igen. har du kollat kompet och ventilerna?

Sök