Innan nån häver ur sig att jag skall använda sök-funktionen kan jag meddela att jag redan gjort det, men mitt bekymmer skiljer sig från beskrivningarna där.
Jag vet att låset på P2 bilarna är vanligt bekymmer. Problemet på min S60 yttrar sig så att ibland funkar låset på förardörren men oftast inte. Om du startar bilen så går det nästan alltid att låsa/låsa upp förardörren på fjärrlåset, men när bilen stått en liten stund fungerar inte låset över huvudtaget på förardörren. Dessutom är modulen för alla fönsterhissar och dylikt på förardörren helt död ändå tills låset bestämmer sig för att fungera. ( Händer oftast efter 5-15 minuters körning) Alla andra lås fungerar dock felfritt. Är detta verkligen låskistan som spökar? Låspinnen "hoppar" aldrig som många andra beskriver utan de är helt dött och då är även fönsterhissar etc. på förarsidan också dött.
Jag är så trött på att behöva klättra in från passagerar sidan nu. Uppskattar verkligen om någon kan ge sina idéer om detta.
Jag får intrycket av att det är dags att kolla kablarna i dörrgenomföringen samt kontaktstycket i A-stolpen. Hittar man inget där så är det nog läge att plocka bort dörrsidan och kolla kontaktstyckena där.
hade samma problem på min v70n .att den hoppa igång efter en stund å funka.för att sedan att hela DDM skulle lägga ner så det är ny DDM du behöver allstå den som styr elhissar å dyliky
Jag får intrycket av att det är dags att kolla kablarna i dörrgenomföringen samt kontaktstycket i A-stolpen. Hittar man inget där så är det nog läge att plocka bort dörrsidan och kolla kontaktstyckena där.
Kollade kablarna innanför dörrsidan, från DDM till motor och la även på lite WD40 men detta utan resultat. Dörrgenomföringen ser bra ut utifrån, kanske dock kan vara värt att ta en titt! Tackar för svar!
tobzter skrev:
hade samma problem på min v70n .att den hoppa igång efter en stund å funka.för att sedan att hela DDM skulle lägga ner så det är ny DDM du behöver allstå den som styr elhissar å dyliky
Jaha okej, kan ju prova med polarens DDM då och se. Tack så mycket för svar!
Om jag skall byta min DDM behöver den alltså vara från samma årsmodell som min bil, korrekt? Men hur exakt är detta, min bil är tillverkad 2000-12 och alltså årsmodell 2001. DDM:n jag hittat står endast REG. datum 2001-09 men är fortfarande av årsmodell 2001. Tror ni denna skulle funka utan massa omprogrammering?