3196
Sök

Volvo 855 -95 Inbrottsförsök (låskolv på förardörren)

2 Inlägg
9 maj 2013
Trådstartare
Hej Garaget!

Till att börja med så är jag helt ny på forumet så jag ber så hemskt mycket om jag placerade tråden fel. Nu till problemet.

Idag när jag skulle ut till bilen så såg jag att låskolven (?) på förardörren var borta. Misstänker ett inbrottsförsök, eller kan det vara möjligt att den har "ramlat av/lossnat från dörren av en slump? Har för mig att det bara är att dra in en skruvmejsel i låset och trycka till med en skiftnyckel för att få bort kolven sen röra runt lite för att få upp låset? Min fråga är nu hur jag ska gå tillväga, bör jag ta kontakt med en verkstad och byta alla lås + nyckel (känns som att priset kommer dra iväg) eller bör jag kanske inte oroa mig överhuvudtaget? Dörren är låst när man låser på nyckeln och larmet fungerar som det ska. Kan tillägga att inget har blivit stulet så verkar inte som en lyckad stöld (om det nu var det). Har precis installerat nya högtalare, slutsteg, stereo samt baslåda i bilen så är orolig. Kan det möjligtvis gå på försäkringen att byta lås?

Tack så hjärtligt på förhand!

Mvh//

54 Inlägg
13 maj 2013
Polisanmäl och ta ut det på försäkringen om du har en försäkring som täcker det.

2 Inlägg
13 maj 2013
Trådstartare
Mjo det är ju ett alternativ, problemet är det att jag lär få betala en hög självrisk så vet inte om det lönar sig tyvärr

54 Inlägg
13 maj 2013
Jag hade dock jagat fatt på en beggad låscylinder och bytt själv,Är inte nämnvärt brydd över att behöva använda två olika nycklar.

Sök