Hej, ska byta vattenpump på 740in och när jag ändå har allt nerplockat så tänkte jag passa på att fräscha upp motorn lite. Skulle behöva lite hjälp med tips och trix på hur jag smidigt får bort all olja och skit som finns.
På oljetråget så tänkte jag bara få bort all olja som finns, var riktigt fin färg på den under all skit, sedan tänkte jag fylla i med ny röd färg på blocket samt med silver färg ungefär där vid spridarna, Vad kan vara bäst färg att använda till detta? Har röd hammarlack hemma, kan det tänkas vara dugligt?
På motorbalken samt lite runt om där så tänkte jag måla svart, någon typ av svart massa som skyddar mot rost också, samma sak där, vad kan det smidigaste sättet vara att få bort all skit? något medel som man kan duscha på som löser upp oljan så det bara är att torka av ett par gånger och någon borste man kan använda (tandborste, diskborste eller dylikt)? Lite provisoriskt så tog jag thinner på en trasa men man smetade bara ut allt
Och sista funderingen är om det finns färg som man skulle kunna ha på grenrör? eller nå tips på hur man kan få det att se skapligt ut
Så här ser motorn ut i dagsläget
Mvh Jonas