Lite mysko fel. Eller lösningen var mysko på felet i vart fall.
Först trodde jag det var bränslepumpsrelät för bilen startade när den var kall (eller stått kallt). Nån gång stoppade jag relät i kylen och den startade efter det.
Men så - byglade jag utgångarna 5 och 3 i bräsnlreläkontakten (30 och 87/2 på relät) - inget.
Mätte säkring 4. inget.
Under tiden jag var inne och letade på forumet fick gubben igång bilen genom att ta ström till 4:ans säkring från 6:ans säkring...
Med det gamla relät i.
Efter detta startar bilen igen. Fast hur länge vet man ju inte.
Det är itne vår bil och grannen ska sälja den - så man har ingen jätte stor lust att gå genom alla kablar.
Har någon ett tips på vad jag kan kika på? Jordpunkt? Skarvkontakt mellan säkring och relät? Och var det sitter exakt - hur man kommer åt det?
Vi har även fått tag i ett par stycken bränslerelän som funktionen är okänt på. Vilka stift ska jag koppla minus och plus till för att kolla om relät funkar?
Tacksam för hjälp!