3419
Sök

Styla en v40 t4 åts 00

10 Inlägg
20 maj 2013
Trådstartare
#1
Tjena! Har tänkt att starta ett projekt med min v40 t4, så vad jag undrar är vad ni tycker jag ska börja med för styling på bilen, det som är gjort är:

Tonade rutor
Ljusrör i bilen
Baslåda
Luftfilter
Devileyes
Tonade baklampor
Dioder i regljuset
Laddtrycks mätare i A-stolpen
Coilovers 60-40 sänkning
Det jag ska göra:

Svart motorhuv
Lacka fälgarna svarta (orginal 16") hmm
Autotech steg 2 (ink sportsystemet)

Så frågan är vad ska jag börja med och vad mer tycker ni jag ska göra?
Cash finns och likaså fritid så låt fantasin flöda lol

129 Inlägg
20 maj 2013
#2
Original sportläpp smile Tona baklampor smile Kolla min så ser du !smile


3 860 Inlägg
20 maj 2013
#3
Autotech steg 3! (tror du kommer ångra dig sen att du inte valde steg 3 iaf, det gjorde iaf jag kan jag lova!)
Sänkning, coils av dyrare modell eller väghållningskitt med dämpare och fjädrar.
Fälgar, 17 el max 18"
Toning
Lite trevliga bussningar och stag?

Min bror körde en del kul grejer på sin T4 faktiskt http://www.garaget.org/?car=186575

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

10 Inlägg
20 maj 2013
Trådstartare
#4
Spoken, jag har coils model dyrare på bilen redan.
Vad är skillnaden på steg 2 och 3? omprogramering av chips endast?
Ska kolla in din brors direkt!

3 860 Inlägg
20 maj 2013
#5
t4mannen skrev:
Spoken, jag har coils model dyrare på bilen redan.
Vad är skillnaden på steg 2 och 3? omprogramering av chips endast?
Ska kolla in din brors direkt!

AAH! Jag läste helt fel i ditt första inlägg nu ser jag tongue My bad! haha

Steg 2, samma mjukvara som steg 1 fast du har bytt halva avgaset...
Steg 3, 3" downpipe från turbon med racekat, nytt avgas från katalysatorn och bak, annorlunda mjukvara (det brukar bla ha med lamda sonden att göra, vanligt att du får felkod här annars när man kör med 3" DP)

Steg 1 och 2 ger ca 235 hk 365 Nm

Steg 3 ger ca 250 hk 375 Nm

(enl ATM)

http://atechmotor.com/volvo/v40/t4/trimpaket/steg-3/

Länken till deras T4 prylar http://atechmotor.com/volvo/v40/t4/

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

3 860 Inlägg
20 maj 2013
#6
spokenratt skrev:
t4mannen skrev:
Spoken, jag har coils model dyrare på bilen redan.
Vad är skillnaden på steg 2 och 3? omprogramering av chips endast?
Ska kolla in din brors direkt!

AAH! Jag läste helt fel i ditt första inlägg nu ser jag tongue My bad! haha

Steg 2, samma mjukvara som steg 1 fast du har bytt halva avgaset...

Steg 3, 3" downpipe från turbon med racekat, nytt avgas från katalysatorn och bak, annorlunda mjukvara (det brukar bla ha med lamda sonden att göra, vanligt att du får felkod här annars när man kör med 3" DP)

Steg 1 och 2 ger ca 235 hk 365 Nm

Steg 3 ger ca 250 hk 375 Nm

(enl ATM)

http://atechmotor.com/volvo/v40/t4/trimpaket/steg-3/

Länken till deras T4 prylar http://atechmotor.com/volvo/v40/t4/

EDIT: vad bra, skulle redigera och råkade CITERA mig själv tongue
Senast redigerat av spokenratt (20 maj 2013)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

10 Inlägg
20 maj 2013
Trådstartare
#7
Steg 3 får det bli! Förstår vad du menar med att jag hade ångrat mig.
Får bli att klicka hem en dump nu tänkte jag, vill åt det där rediga j*vla pysssssssljudet! big_smile

3 860 Inlägg
20 maj 2013
#8
Men vad har du för filter idag??

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

10 Inlägg
20 maj 2013
Trådstartare
#9
Bsr filter med deras värmesköld sitter på just nu smile

3 860 Inlägg
20 maj 2013
#10
t4mannen skrev:
Bsr filter med deras värmesköld sitter på just nu smile

Men då hör du väl org dumpen genom den? Annars kan det, beroende på typ av dump och kunnighet, vara svårt att få andra dumpar att lira riktigt..

Med ny mjukvara/trim kommer du ju få ett högra ladd och då också ett tydligare pysljud, man kan också ta bort dämpningsmattan på insidan av huven..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

10 Inlägg
20 maj 2013
Trådstartare
#11
Stämmer, den hörs lite men bara i bilen, inte utanför så att säga.
Ska man då ta bort "orginal dumpen" innan man sätter i ny?
Vilken dämpningsmatta menar du?

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
20 maj 2013
#12
Vill du att bilen skall gå som den skall utan konstig tomgång etc så bör du inte byta dumpen, sålänge du kör med luftmassemätaren inkopplad iallafall.
Annars hade jag kört på 18" fälgar i första läget och sen putsa bilen riktit ordentligt. Släng upp lite bilder på den så vi vet hur den ser ut!


3 860 Inlägg
20 maj 2013
#13
På undersidan av huven, mot motorn alltså tongue sitter en svart matta som endast sitter med clips, om nu inte den redan är bortplockat. Brorsan tog bort sin på hans T4 och jag gjorde samma på min förra 2.5t. Gjuorde faktiskt skillnad.
Men som sagt, laddet ökar med trimmet och då även dumpljudet.
Om du nu ändå vill montera ny dump så ska org dumpen pluggas med sk dumplock, ex: http://atechmotor.com/volvo/v40/t4/turb … umpventil/

Läs också den klistrade tråden om dumventiler! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119798

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

10 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
#14
R_fused, håller på att fixa rosten på framskärmen men så fort det är klart slänger jag upp bilder!

Ska testa att ta bort mattan spoken, tack för länkarna ska läsa dom nu direkt big_smile

3 722 Inlägg
21 maj 2013
#15
http://www.garaget.org/?car=44190
Min gamla V40. Kanske ser något som är intressant..

3 860 Inlägg
21 maj 2013
#16
Digital_Kicker skrev:
http://www.garaget.org/?car=44190
Min gamla V40. Kanske ser något som är intressant..

den gillades rent utseende mässigt!

Min bror var ju mer på sitt chassi, fjäderbensstag, subframe mm samt coils, låg helt underbart på vägen! Kunde få innerhjulet att lyfta i kurvorna om man presade hårt nog! GO CART! hahaha

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech


Sök