3181
Sök

Använda 6x9or som dörrhögtalare? För&nackdelar?

158 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
HEJ!.. Hoppas inte någon flyger på en hejdlöst och läxar upp mig utan dess like för att jag inte använt sök funktionen.. För DET HAR jag, och inte kommit fram till något vettigt tyvärr neutral ..

Jag har ramlat över en ST220, och kommit fram till att det sitter 5x8 högtalare i dörrarna runtom.. Sett att med lite modifikation att man kan även få in 6,9or OCH få dessa gömda utan större ingrepp i dörrsidorna.. big_smile

Velar just nu mellan detta, eller att köra på kitsystem.. Kommer givetvis dämpa dörrarna om jag smäcker dit 6x9.. och JA, dessa kommer att drivas på steg.. smile

Jag är ute efter ett rent, men samtidigt HÖGT ljud.. ett par Dyrare 6x9or borde kunna leverera detta, och spela MER, för MINDRE peng.. Eller ska jag totalt glömma denna idé och köra på 6,5 kitsystem, som kanske dränks av baksystemet?

ÖS på med kritik och tips.. INNAN jag ev gör bort mig wink

Tacksam för svar!

// Robbs

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.

9 118 Inlägg
27 maj 2013
Det är inte helt fel med 6x9or i dörrarna. Det finns ju även en del 6x9" kit som kan vara värt att titta på.

Vet att det sitter väldigt lättdrivna 6x9or i alla 4 dörrar orginal på Dodge Caliber, provade att byta ut dom mot ett par i 300:- klassen i syrrans bil utan att göra något mera, och tycker att det blev rätt bra tryck i den bilen.

158 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
Hehe okej.

Jo nått jag kollat på är bland annat DLS Performance 962, och DLS Reference 1073 .. Risken är att den sistnämnda blir lite overkill i dörren! smile

Jag vill ju få det till att ett kit 6,9or för 2000 enkelt spelar ifrån ett kitsystem tex 6,5 för samma pengar.. smile

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.

Sök