jag sitter och funderar på om jag ska köpa ett omsvarvat svänghjul och sen 712 tryckplatta och 850r lamell om de passar
Hmm är inte helt hundra nu men har för mig det måste till lite mer modifikationer än så om det ska funka. Vill minnas att -712 tryckplattan tar i fjäderpaketet på r-lamellen. Googla vet ja
Men en liten fråga, eller några Hur används bilen? Som lekbil, brukis eller?? Framtidsplaner? Mer trim etc? Skruvar du själv?
jag sitter och funderar på om jag ska köpa ett omsvarvat svänghjul och sen 712 tryckplatta och 850r lamell om de passar
Hmm är inte helt hundra nu men har för mig det måste till lite mer modifikationer än så om det ska funka. Vill minnas att -712 tryckplattan tar i fjäderpaketet på r-lamellen. Googla vet ja
Men en liten fråga, eller några Hur används bilen? Som lekbil, brukis eller?? Framtidsplaner? Mer trim etc? Skruvar du själv?
MVH Dennis
bilen används som brukis.
tänken är att få lite tryck i kärran och behålla komforten men ändå få det beskningsbart
ja.jag kan skruva lite själv. och sen har jag folk som gärna hjälper till och har bil lyft och verktyg.
tänken är att få lite tryck i kärran och behålla komforten men ändå få det beskningsbart
ja.jag kan skruva lite själv. och sen har jag folk som gärna hjälper till och har bil lyft och verktyg.
Okej. En -712 tryckplatta är ju ett bra val då iaf. Finns ju dock andra alternativ med så bästa du kan göra är att googla runt och läsa på forum tills du får dig en uppfattning om vad som kommer att passa dina ändamål och körstil bäst, den enda som vet dom är ju du
Finns ju många trådar om detta på garaget, savarturbo, turbo performance club, svenska 7900klubben etc.
Sen som sagt, min koppling med -712 tryckplatta, stdlamell, svarvat svänghjul och spec urtrampningslager blev billigare än en original kopplingssats. Iofs begagnat men va som nytt. Så med lite tålamod och lite sökande behöver det ju absolut inte bli dyrt heller bara för att du väljer värre grejer.
dubbelmassehjulet å 712 platta fungar utmärkt !!! risken blir bara massa oljud om man kör med stumt svänghjul.
fast kör man med ett fjädrdat centrum och stumt svänghjul så ska det bli tyst..
påtal om oljud..polarn kör med 2skivig tilton och stumnt svänghjul på sin 360 med m90 det skramlar duktigt fast då slirar det inte i första taget heller
dubbelmassehjulet å 712 platta fungar utmärkt !!! risken blir bara massa oljud om man kör med stumt svänghjul.
fast kör man med ett fjädrdat centrum och stumt svänghjul så ska det bli tyst..
påtal om oljud..polarn kör med 2skivig tilton och stumnt svänghjul på sin 360 med m90 det skramlar duktigt fast då slirar det inte i första taget heller
de var det jag tänkte ha ett fjädrad lamell
och 712 tryckplatta med stumt svänghjul
men de är frågan om lamellen från 850 passar eftersom den är fjädrad vilket inte std lamell till m90 är det. sinter lamell finns ju fjädrad. men de blir någ jobbigt att köra med sinter.
dubbelmassehjulet å 712 platta fungar utmärkt !!! risken blir bara massa oljud om man kör med stumt svänghjul.
fast kör man med ett fjädrdat centrum och stumt svänghjul så ska det bli tyst..
påtal om oljud..polarn kör med 2skivig tilton och stumnt svänghjul på sin 360 med m90 det skramlar duktigt fast då slirar det inte i första taget heller
de var det jag tänkte ha ett fjädrad lamell
och 712 tryckplatta med stumt svänghjul
men de är frågan om lamellen från 850 passar eftersom den är fjädrad vilket inte std lamell till m90 är det. sinter lamell finns ju fjädrad. men de blir någ jobbigt att köra med sinter.
sista året när jag körde sinter var bilen å köra precis som med orginal koppling. de var inga som helst problem å köra iväg lugnt å fint. de är från bil till bil å från förare å förare.
normalt kör man lamell från D24tic med m90 denna är fjädrad och passar rakt i svänghjulet 712 är väll den förstärkta varianten av orginal tryckplattan till 740turbo?!
men de är frågan om lamellen från 850 passar eftersom den är fjädrad vilket inte std lamell till m90 är det. sinter lamell finns ju fjädrad. men de blir någ jobbigt att köra med sinter.
Om du ska köra med 850R lamell måste -712 tryckplattan modifieras annars tar fjäderpaketet i den. En 6-puckad sinter är inte så farlig att köra med, inte alls lika "av eller på" som en 4-puckad. Efter några starter ha du vant dig både vid den och tryckplattan som kommer upplevas betydligt mer tungtrampad först gångerna du trampar ner.
Growe skrev:
850 är stum så det går ej.
normalt kör man lamell från D24tic med m90 denna är fjädrad och passar rakt i svänghjulet 712 är väll den förstärkta varianten av orginal tryckplattan till 740turbo?!
850R lamellen har fjädrat centrum.
D24 kopplingen används då man använder de stumma lh-svänghjulet osvarvat med m90 för den kopplingen är 228mm och samma splines. -712 och dubbelmasse är 240mm. -712 är förstärkt koppling för bilar med m90 och dmsvänghjulet.
När man kör med 712 tryckplattan,måste man inte byta till stålomspunnen slang för o slippa att den blir svampig? Och hur förstärker man en tryckplatta?
Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
När man kör med 712 tryckplattan,måste man inte byta till stålomspunnen slang för o slippa att den blir svampig? Och hur förstärker man en tryckplatta?
funkar utmärkt med ett bromsrör som man lindar till en spiral så den kan fjädra med motorn så slipper man köpa dyra slangar