3529
Sök

Trimbox eller mappning till BMW 320d EfficientDynamics Edition E90 2011

28 Inlägg
8 maj 2013
Trådstartare
Jag har en BMW 320d EfficientDynamics Edition E90 2011 som jag har kopplat in en KCR-box i. Bilens prestanda ska gå från 163 hk 380 Nm till 190 hk 440 Nm. Men efter att ha provat boxen under en tid nu känner jag mig inte särskilt nöjd, märker ingen större skillnad. Har därför bestämt mig för att skicka tillbaks boxen och leta efter andra alternativ.
Så jag tänkte höra om det är någon med erfarenhet som kan rekommendera något? Box känns smidigast, men om det inte finns några bättre alternativ än KCR-skiten så får jag börja fundera på att mappa om styrboxen. Något som känns säkert som inte motorn tar skada av.
Tacksam för all hjälp jag kan få!

27 Inlägg
9 maj 2013
Bmw har ju eget trim till 320d, precis som volvo har polestar. Kolla deras hemsida. Box är inget att ha.

28 Inlägg
9 maj 2013
Trådstartare
Maximuspro skrev:
Bmw har ju eget trim till 320d, precis som volvo har polestar. Kolla deras hemsida. Box är inget att ha.

Menar du BMW Performance Power Kit? Verkar inte finnas för min EDE med 163 hk, men för 320d med 184 hk 380 Nm orginal så gör kittet att man får 200 hk 420 Nm. Och det tar dom 12 475 kr för... Känns inte vettigt?

27 Inlägg
9 maj 2013
Ja kör med Rica i min Volvo, supernöjd. Ser att du bor i Grebbestad, Ricas hk ligger i kungälv. Kolla denna länk
http://ricaab.se/viewcar.aspx?vehicle=1629

28 Inlägg
10 maj 2013
Trådstartare

Jag mailade Vtech iom att jag har EfficientDynamics Edition som inte finns med på deras webbplats och dom svarade 215 hk 440 Nm. Låter lovande! Dock 8900 kr... Är det värt det?

28 Inlägg
10 maj 2013
Trådstartare
Maximuspro skrev:
Ja kör med Rica i min Volvo, supernöjd. Ser att du bor i Grebbestad, Ricas hk ligger i kungälv. Kolla denna länk
http://ricaab.se/viewcar.aspx?vehicle=1629

Verkar inte ge lika bra effekt och vrid som VTech? Vad är fördelen med Rica?

27 Inlägg
10 maj 2013
Ingen erfarenhet av VTech så jag vet inte supportskillnaden men jag vet att Rica uppträtt på kanonsätt mot mig och att bolaget är relativt stort med HK i Holland.

28 Inlägg
14 maj 2013
Trådstartare
Maximuspro skrev:
Ingen erfarenhet av VTech så jag vet inte supportskillnaden men jag vet att Rica uppträtt på kanonsätt mot mig och att bolaget är relativt stort med HK i Holland.

Ja ok, ska kolla närmare på Rica! Tack för tipset smile

28 Inlägg
14 maj 2013
Trådstartare
Nu när jag sagt till KCR att jag inte är nöjd med boxen så säger dom att dom vill lösa problemet. Blir spännande att se hur dom tänkt lösa min missnöjdhet med effekten...

1 Inlägg
3 juni 2013
Inget nytt här? Jag har en F20 116d som jag är sugen på att få lite mer krut i.

KCR för 3.900 kr är lockande. Men det är så blandade recensioner när man Googlar runt på KCR. Men man tycker ju att med tanke på hur länge de funnits och hur många boxar de säljer så kan de ju inte vara helt skit eller skadlig?

28 Inlägg
4 juni 2013
Trådstartare
ipp skrev:
Inget nytt här? Jag har en F20 116d som jag är sugen på att få lite mer krut i.

KCR för 3.900 kr är lockande. Men det är så blandade recensioner när man Googlar runt på KCR. Men man tycker ju att med tanke på hur länge de funnits och hur många boxar de säljer så kan de ju inte vara helt skit eller skadlig?

Jag kände mig inte helt nöjd med effektökningen, visst den märktes men inte mycket mer.
Skickade tillbaks den och fick den omprogrammerad och nu går bilen lite bättre. Tror jag har svårt att gå tillbaks till original nu, men frågan är om det är värt med en riktig "mappning" för ca 9000 kr...

27 Inlägg
5 juni 2013
helt klart värt det, förmodligen så kommer bilen att må bättre samt att effekt kurvorna harmoniserar nog bättre oxå.

2 072 Inlägg
5 juni 2013
bloom89 skrev:
Jag har en BMW 320d EfficientDynamics Edition E90 2011 som jag har kopplat in en KCR-box i. Bilens prestanda ska gå från 163 hk 380 Nm till 190 hk 440 Nm. Men efter att ha provat boxen under en tid nu känner jag mig inte särskilt nöjd, märker ingen större skillnad. Har därför bestämt mig för att skicka tillbaks boxen och leta efter andra alternativ.
Så jag tänkte höra om det är någon med erfarenhet som kan rekommendera något? Box känns smidigast, men om det inte finns några bättre alternativ än KCR-skiten så får jag börja fundera på att mappa om styrboxen. Något som känns säkert som inte motorn tar skada av.
Tacksam för all hjälp jag kan få!

undrar hur dessa är ?

http://www.racechip.com/chiptuning/bmw/ … /index.php

funderar på att skrämma upp min MB 320cdi..
kollat oxå med TMC som skulle lägga in ny programvara via dator.. skulle gå på 3900:- från 204hk till 240hk och 500nm till 580nm (cirka)

Sandzoo i da house

Sök