3434
Sök

Volvo S80 ABS-lampan problem. Pumpen?

18 Inlägg
6 juni 2013
Trådstartare
Hej!
Det problemet som är med ABS lampan i vår S80-99 är att den lyser ibland. Och i rutan står det ABS-bromsar service erfodras. Det jag stör mig på att den bara lyser ibland, kan det verkligen vara ABS pumpen då?
Eller kan det vara andra problem. Vi har rengjort läsarna fram och rengjort varenda ABS sladd som finns i bilen, kollat reläna och säkringarna. Enda stället vi inte kollar är läsarna bak för de sitter i hjulnavet och jag kände att det var bättre att skriva en forum tråd innan man börjar med det.

Några åsikter? Tackar för hjälpen...

450 Inlägg
6 juni 2013
de kan ju vara flera olika saker. vad sägs som att läsa felkoder. sen kanske de inte hjälper att göra rent. kanske måste byta ut något.

2 763 Inlägg
6 juni 2013
Kan även vara lödningarna i boxen som börjar bli dåliga, tyvärr vanligt problem på de årsmodellerna runt 00.
Felsök bilen med dator först och se vad den säger!

Volvo - For Life

152 Inlägg
6 juni 2013
BOLIN_ skrev:
Kan även vara lödningarna i boxen som börjar bli dåliga, tyvärr vanligt problem på de årsmodellerna runt 00.

precis som han säger! kolla upp lödningarna i boxen, fick min bil lagad igår på volvo! motorlampa, abs och antispinn började lysa lite hur som helst. Volvo lödde om i boxen och de har inte lyst för mig ännu så

2 763 Inlägg
6 juni 2013
PatrikAyoub skrev:
BOLIN_ skrev:

precis som han säger! kolla upp lödningarna i boxen, fick min bil lagad igår på volvo! motorlampa, abs och antispinn började lysa lite hur som helst. Volvo lödde om i boxen och de har inte lyst för mig ännu så

Jag och en vän plockade isär min box och lödde den själva, kostade nada och bilen funkar prima nu smile

Volvo - For Life

Sök