2246
Sök

Volvo 740 dör

PFP Crew
220 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
#1
tjenare har ett problem med min 740 när ja startar den när den är kall går den som den ska bara lite ojämn tomgång men när den har blivit varm och ja stänger av den och sedan startar den igen så vill den knappt starta och sen när den startar hoppar tomgångsvarvet upp och ner den står efter ja har gasat upp den och den sjunker ner på tomgångsvarv när ja gasar så baktänder den som fan varvar nåt så in i men går jätte sakta och det smäller och flyger flammor ur avgasröret och går riktigt ojämnt och orent men sedan när ja gasat ur den riktigt ordentligt så går den normalt igen. Händer varje gång den blir varm. tacksam för svar mvh

Pink Flesh Pullers Familia

97 Inlägg
8 juni 2013
#2
Imponerad över att du iallafall fick in två punkter i texten.

OT: Tempgivare? Låter som den tror den är kall och dränker sig i soppa. Årsm.?
Senast redigerat av MaulinR93 (8 juni 2013)


PFP Crew
220 Inlägg
8 juni 2013
Trådstartare
#3
MaulinR93 skrev:
Imponerad över att du iallafall fick in två punkter i texten.

OT: Tempgivare? Låter som den tror den är kall och dränker sig i soppa. Årsm.?

blev rätt hastigt ihop slängt då bilen är i stort behov tongue. är en 1988 men b230f motor vilken tempgivare menar du för har för mig att det finns två ;o

Pink Flesh Pullers Familia

536 Inlägg
8 juni 2013
#4
Låter som tempgivaren, om den ej fungerar så tror styrenheten att motorn e kall o fettar på med soppa. Det finns två, den som sitter längst fram på toppen e till tempmätaren i instrumenthuset, den som sitter längst in, ungefär under 3ans burk sett från insuget e till styrenheten. Kan va överjävlig att komma åt, tror nästan man spar tid genom att lossa på insuget smile hoppas de va te nån hjälp! Btw, har en sån liggandes om du behöver, funktion osäker men kan mäta upp den om du vill ha den!


PFP Crew
220 Inlägg
8 juni 2013
Trådstartare
#5
rockabilly-rebell skrev:
Låter som tempgivaren, om den ej fungerar så tror styrenheten att motorn e kall o fettar på med soppa. Det finns två, den som sitter längst fram på toppen e till tempmätaren i instrumenthuset, den som sitter längst in, ungefär under 3ans burk sett från insuget e till styrenheten. Kan va överjävlig att komma åt, tror nästan man spar tid genom att lossa på insuget smile hoppas de va te nån hjälp! Btw, har en sån liggandes om du behöver, funktion osäker men kan mäta upp den om du vill ha den!

kan du länka en bild på en sån för tror ja har en hemma smile

Pink Flesh Pullers Familia

513 Inlägg
8 juni 2013
#6
s3.amazonaws.com/dpi_sp_images/products/100512/0280130032.jpg

PFP Crew
220 Inlägg
8 juni 2013
Trådstartare
#7
har bytt den sensorn nu verkar som den går som den ska igen har ej test kört ordentligt.

Pink Flesh Pullers Familia

PFP Crew
220 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
#8
problemet ej löst den drar tjuvlyft efter lambda sonden så ska undersöka det imorgon

Pink Flesh Pullers Familia

PFP Crew
220 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
#9
har nu ett problem med att den dör när jag ger gas.

Pink Flesh Pullers Familia

6 738 Inlägg
9 juni 2013
#10
testa med en annan lmm  med samma bosch nummer tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

133 Inlägg
9 juni 2013
#11
Du skriver ju inte vilken årsmodell det är, men har du tur kan du blinka ut felkoder själv, googla Volvo 740 blink codes.


PFP Crew
220 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
#12
har kollat felkoder nu och det är lambdan och knacksensorn som gått

Pink Flesh Pullers Familia

PFP Crew
220 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
#13
anton_mjor skrev:
Du skriver ju inte vilken årsmodell det är, men har du tur kan du blinka ut felkoder själv, googla Volvo 740 blink codes.

har ja visste om du kollar längre upp.

Pink Flesh Pullers Familia


Sök