Har en 740 med 940 fk motor. m46:an som satt i knäcktes på mitten, så sprängkåpan och lite mer sitter fortfarande kvar men resten ramlade ner i ca 100 blås så lådan smällde ju i lite grejer under bil. Bilen startar inte, startmotorn snurrar inte men soppa pumpen surrar som fan. Sedan läcker det soppa från ovansidan av tanken när man försöker starta. vad kan felet vara?
Sedan om någon orkar kan ni säga vilken koppling osv som är bäst till min nya m90-låda
Hallgivarrn sitter vid lådan i anslutning till blocket. Är denna klappad har du ingen trigger till tändningen. Där är ditt fel.
okej, men det var bara sista 20 cm på själva lådan som gick av, det går liksom att koppla med kopplingen fortfarande. och om hallisen sitter vid blocket så borde den ju inte ha smackats?
prova om motorn tänder till på startgas, på så vis kan du utesluta många felande faktorer. Tänder motorn på startgas är felet med största sannolikhet bränslerelaterat.
jorden är kvar, alla kablar är kvar. håller på att byta låda nu så ska ta en närmare titt efter att jag har svalkat mig lite så man inte brinner upp i hettan
Det hänger 3 lösa kablar där växelspaken ska sticka upp, en gul en svart en blå/röd. Kan det ha något med att den inte startar? Annars kan jag inte hitta något annat :s