Tänkte uppdatera med hur det gick idag eftersom jag fick så god hjälp av er!
Var iväg med en kompis som mekar en del och är rätt duktig.
Bilen i sig var rätt fin utseendemässigt, skrapat höger skärm fram så det blivit lacksläpp, spoliern fram är knäckt på två ställen efter ha körts in i trottarkanter.
Minimalt med ytrost undertill, lite i nedre kanten av hjulhusen fram, backspeglarna har oxiderat och blivit sådär fult som är rätt vanligt på Saabar.
Stötdämpare, fjädringar, bromar o allt sånt där såg bra ut, dock tog det 2-3 sekunder på startmotorn innan den gick igång, lät lite konstigt, typ ventilknack, otroligt känslig för lite ojämnheter och guppigheter, varit inne på framhjulsinställning ett par gånger och fått saker bytta, elen verkar ha strular en del på den och sådana saker.
Sen verkade den otroligt slö, inte mycket hände när man gav fullgas, gjorde mig riktigt besviken.
Finns det lättrycksturbo på Saabarna? Som sagt vart jag besviken jämfört med min kusins 9-3 Vector, ochippad.
Blir tyvärr inget köp för mig.
Edit : Sen verkar den ha varit hårt körd enligt min kompis, för när man svängde när man stod still så knackade det till typ lite lätt, sen KÄNDES det som ett frispel 3-4 centimeter i sidled när man hade däcken riktade rakt fram, men enligt kompisen rörde sig däcken(han kollade) samt däcken var väldigt slitna på sidorna på däcken, alltså både höger och vänster slitbana på höger framdäck och vice versa, känns inte som fel hjulinställning ger detta fel, endast mycket slitning på ena sidan..
Samt så såg det ut som kylaren var sne/böjd efter kanske kört in i en trottarkant.